آرشیو پرسش و پاسخ ها: عقد دائم و موقت

عقد موقت زن و شوهر و نحوه جدایی از همدیگر

سؤال:
اینجانب خانمی را صیغه کردم به مدت50سال با مهریه 3دانگ خانه البته خودشان شرط کردند اگر خواسته باشنداز اینجانب جدا شوند کل مهریه راببخشند بعد ازگذشت دوسال ایشان تقاضای طلاق کردند ومی گویند حقشان را از مهریه بدهم با توجه به اینکه یکسال بیشتر از من تمکین نکردند وهنوز من با درخواست طلاق ایشان موافقت نکرده ام اگر خواسته باشم مهرشان را بدهم باتوجه به اینکه زوجه تقاضای طلاق نموده است چگونه باید حساب کنم؟
جواب:
در عقد موقت طلاقی وجود ندارد مرد اگر بقیه مدت را ببخشد زوجیت عقد موقت از بین می رود و اگر مرد مدت باقی مانده را نبخشد زن یک طرفه نمی تواند زوجیت را بهم بزند اختیار دست مرد است می تواند مهریه را بدهد و مدت باقی مانده را ببخشد و می تواند نبخشد و زن باید رضایت مرد را در بخشش ماقی مانده وقت جلب نماید تا او وقت را ببخشد واگر مکتوب توافقی در مورد نحوه پرداخت یا ببخشش مهریه است طبق آن عمل می شود.

 

(0 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید