آرشیو پرسش و پاسخ ها: خوردن و آشامیدن

خوردن تخم مرغ خونی

حکم تخم مرغ خونی چیست؟ آیا باید دور انداخته شود؟

آيات عظام امام و فاضل: اين خون پاك است ؛ ولى بنابر احتياط واجب، بايد از خوردن آن اجتناب كرد و اگر خون را با زرده تخم مرغ، به هم بزنند كه از بين برود، خوردن آن اشكال ندارد. توضيح‏المسائل مراجع، م 98 و دفتر: فاضل.
آيات عظام بهجت، تبريزى، صافى، نورى، مكارم و وحيد: اين خون بنابر احتياط واجب نجس است و بايد از آن اجتناب شود. اگر خون در زرده باشد (تا پوست نازك روى آن پاره نشده )، سفيده پاك است. بهجت، توضيح‏المسائل مراجع، م 98 و وسيلةالنجاة، ج 1، م 524 ؛ مكارم، توضيح‏المسائل مراجع، م 98 ؛ وحيد، توضيح‏المسائل، م‏99 ؛ نورى، توضيح‏المسائل، م‏98 ؛ تعليقات على‏العروة، فى‏النجاسات، الخامس، م‏1 .
آيةاللَّه سيستانى: اين خون نجس نيست ؛ ولى احتياط مستحب آن است كه از آن اجتناب شود. اگر خون در زرده باشد (تا پوست نازك روى آن پاره نشده‏)، سفيده پاك است. فاضل، تعليقات على‏العروة، فى النجاسات، الخامس، م 1 و سيستانى، توضيح‏المسائل مراجع، م 98.
آيةاللَّه خامنه‏‌اى: اين خون پاك است ؛ ولى خوردن آن حرام مى‏باشد و اگر خون را با زرده تخم مرغ، به هم بزنند كه از بين برود، خوردن آن اشكال ندارد. خامنه‏اى، اجوبة الاستفتاءات، س 269 و استفتاء، س 992.
(1 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید