آرشیو پرسش و پاسخ ها: فقه و اقتصاد

منابعی برای اقتصاد مقاومتی

روی موضوع اقتصاد مقاومتی کار می‌کنم ولی توی این زمینه منابعی به جز سخن های خود رهبر چیزی پیدا نکردم. بسیار نیاز به کمک دارم. اگه میتونید مطلب یامنبع خوب معرفی کنید.
منابع برای مطالعه اقتصاد مقاومتی:
1- کتاب اقتصاد مقاومتی توسط معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان بسیج کارمندان کشور با شمارگان 3000 نسخه چاپ گردید. این کتاب با مقدمه ای از مسئول سازمان بسیج کارمندان کشور جناب سرهنگ سراج آغاز می شود که در آن به وضعیت تحریم اقتصادی ، دامنه کارایی روش های اقتصادی در مقابله با تحریم ، قدمت تحریم ها ، و نحوه مقابله با آن اشاره شده است . در بخش دوم از کتاب اقتصاد مقاومتی از دیدگاه مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) که در طی سالهای گذشته در بسیاری از دیدارها و سخنرانی های ایشان مطرح گردیده است ، پرداخته و جمع آوری شده است. در بخش سوم از کتاب به بخشی از سخنرانی جناب آقای دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که در مراسم یادواره 21 هزار شهید کارمند سازمان بسیج کارمندان کشور در برج میلاد در سال 91 ایراد گردیده است، اشاره شده است. در بخش چهارم از کتاب متن سخنرانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، سردار نقدی که در تبیین اقتصاد مقاومتی ایراد گردیده به تفصیل آمده است. در بخش پنجم از کتاب انتظارات سازمان بسیج کارمندان کشور از کارمندان بسیجی پایگاه های مقاومت اداری در استان ها و شهرستان ها آورده شده است. در بخش پایانی کتاب به منابع مورد استفاده جهت چاپ کتاب اشاره گردیده است. این کتاب در 87 صفحه و در قطع جیبی در فروردین ماه 1392 توسط سازمان چاپ و انتشارات (اوقاف) چاپ گردیده است. گردآوری و تهیه مطالب توسط معاونت نقش آفرینی سازمان بسیج کارمندان کشور انجام گردیده است.
2- کتاب "جهاد اقتصادی" مجموعه مدوّنی است از بیانات مقام معظم رهبری در تبیین جهاد اقتصادی، اهداف و الزامات و نتایج آن که امید است با بهره‎گیری از مدلهای مفهومی برآمده از سخنان ایشان، خوانندگان را در دریافتهای صحیح از رهنمودها و راهکارهای نیل به اهداف جهاد اقتصادی یاری کند.
دیگر منابع:
-زهرانی،مصطفی،نظریه های تحریم اقتصادی،چاپ اول، انتشارات وزارت خارجه،13137.
-کردزاده کرمانی،محمد،اقتصادسیاسی جمهوری اسلامی ایران،چاپ اول،تهران،انتشارات وزارت خارجه ، 1380 . 
-علیخانی،حسین،(ترجمه محمد متقی نژاد،تحریم ایران شکست یک سیاست،چاپ دوم،تهران،انتشارات وزارت خارجه،1384.
وب گاه ها
www. Khamenay.ir. - 
- www.bp.com
- www.eia.govenergy information administration
-www.entekhab.ir
-www.hamshahrionline.ir
- www.iies.ac.irمؤسسه‌ی مطالعات بین المللی انرژی
- www.nioc.ir پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت 
http://eghtesad-moghavemati.blogfa.com/
http://rasekhoon.net/article/show/697024/
http://salmaneali.parsiblog.com/category/%D
(5 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید