آرشیو پرسش و پاسخ ها: فقه واحکام

غیر واقعی بودن ارزیابی و نمره به توان یگانها

سؤال:
در نظارت و بازرسي‌هايي که به‌منظور ارزيابي توان رزم يگان‌ها صورت مي‌گيرد، بعضاً مشاهده مي‌شود امتياز و نمره‌اي که يگان کسب مي‌کند غيرواقعي بوده و اين ارزيابي و نمره‌هاي غيرواقعي به رده‌هاي بالاتر و حتي به احتمال زياد به دفتر فرماندهي معظم کل قوا ارسال مي‌گردد، لطفاً بفرماييد حکم اين تشويق‌ها و نمره‌هاي غيرواقعي چيست؟ و آيا مي‌توان به مرجع ديگري مراجعه کرد و پيگيري نمود؟
جواب:
ارزيابي توان رزم يگان‌ها برخلاف واقعيت و دادن امتياز براساس آن و گزارش خلاف واقع به رده‌هاي بالاتر حرام است؛ درصورتي که اقدام خلاف واقع هيئت بازرسي براي فرد يا افرادي از کارکنان يقيني باشد، واجب است موضوع را به بازرسي ستاد کل نيروهاي مسلح گزارش کنند.
منبع: جزوه احکام نظارت و بازرسی/ بر اساس فتاوای امام خامنه‌ای/ انتشارات زمزم هدایت/ پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق علیه السلام

(0 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید