آرشیو پرسش و پاسخ ها: روزه

تاثیر روزه از نظر بهداشتى و درمانى

سؤال:
روزه از نظر بهداشتى و درمانى چه تاثیری دارد؟
جواب:
پيغمبر اسلام (ص) در حديث معروفى مى ‏فرمايد:
صوموا تصحوا : روزه بگيريد تا سالم شويد
و در حديث معروف ديگر نيز از پيغمبر (ص) رسيده است:
الْمَعِدَةُ بَيْتُ كُلِّ دَاءٍ وَ الْحِمْيَةُ رَأْسُ كُلِ‏ دَوَاءٍ: معده خانه تمام دردها و امساك بالاترين داروهاست.
برهمین اساس، در طب جدید و طب قديم، اثر معجزه‏آساى امساک در درمان انواع بيماريها به ثبوت رسيده و قابل انكار نيست، كمتر طبيبى است كه در نوشته‏ هاى خود اشاره ‏اى به اين حقيقت نكرده باشد، زيرا مى ‏دانيم عامل بسيارى از بيماريها زياده روى در خوردن غذاهاى مختلف است، چون مواد اضافى، جذب نشده به صورت چربي هاى مزاحم در نقاط مختلف بدن، يا چربى و قند اضافى در خون باقى مى ‏ماند، اين مواد اضافى در لابلاى عضلات بدن در واقع لجنزارهاى متعفنى براى پرورش انواع ميكربها و بيمارى ‏هاى عفونى است، و در اين حال بهترين راه براى مبارزه با اين بيماريها نابود كردن اين لجنزارها از طريق امساك و روزه است!. روزه زباله‏ ها و مواد اضافى و جذب نشده بدن را مى ‏سوزاند، و در واقع بدن را خانه تكانى مى‏ كند.
بعلاوه يك نوع استراحت قابل ملاحظه براى دستگاه هاى گوارشى و عامل مؤثرى براى سرويس كردن آنها است، و با توجه به اينكه اين دستگاه از حساسترين دستگاههاى بدن است و در تمام سال به طور دائم مشغول كار است، اين استراحت براى آنها ضرورت حتمی دارد.

(0 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید