آرشیو پرسش و پاسخ ها: اعتقادات و کلام

جهانى شدن، در حكومت حضرت مهدى عليه‏ السلام

سؤال:

مفهوم جهانى شدن، در حكومت حضرت مهدى عليه ‏السلام ، با حكومت غرب چه تفاوت‏ هايى دارد؟
جواب:

الف. حكومت جهانى اسلامى، با رهبرى افراد صالح و وارسته و شخصيت‏هاى برجسته دينى كه از ظلم و خطا برئ و دنباله امام معصومند اداره مى‏شود؛ و در آن، قانون خدا حاكم است. ولى حكومت پيشنهادى غرب، زير نظر و اشراف زورمداران و ستمگران است.
ب. در حكومت جهانى اسلامى، محور تمام امور جامعه، خدا و احكام اوست، ولى در جهانى شدن غرب، محور، قوانين وضع شده براساس خواسته های بشرى است.
ج. حكومت حضرت مهدى بر توسعه اخلاقى، اجتماعى، امنيتى و عدالت استوار است، در حالى كه در حكومت جهانى غرب، معنويت دینی هيچ جايگاهى ندارد.
د. توسعه علمى، از ويژگى‏هاى حكومت جهانى امام مهدى عليه‏السلام است، در حالى كه در جهانى شدن غربى، دانش و پيشرفت در انحصار كشورهاى خاصى است كه از انتقال آن به كشورهاى ديگر جلوگيرى مى‏كنند.
ه . حكومت جهانى حضرت مهدى عليه‏السلام ، بر حاكميت عقل استوار است؛ زيرا عقل انسان در عصر ظهور به كمال مى‏رسد، در حالى كه مبناى جهانى شدن غربى، هواهاى نفسانى است.
در حكومت جهانى حضرت مهدى عليه‏السلام ، ستمگران و طاغوتيان و كارگزارانِ بدكار، كيفر مى‏شوند(1 )؛ زيرا حضرت، جامعه را بر اساس عدل و قسط اداره مى‏كند، ولى در جهانى‏سازى غربى، قضيه به عكس است؛ جنايتكاران لقب «مصلح» مى‏گيرند و عدالت خواهان «تروريست» خوانده مى‏شوند.
1- نهج البلاغه، خطبه 138.

(0 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید