آرشیو پرسش و پاسخ ها: اعتقادات و کلام

آینده جهان

 سؤال:

آیا جهان بسوی جنگ اتمی با آینده ای تاریک و وحشتناک پیش می رود یا آینده ای امید بخش با حکومت مصلح جهانی در انتظار بشریت است؟
جواب:

ديدگاههاى متفاوتى درباره آينده جهان وجود دارد؛ یک دیدگاه این است که آینده ای تاریک و وحشتناک بخاطر قدرتهاى اتمى موجود در انتظار بشر است، که با جنگ اتمی جهانى، تمدن كنونى از بين خواهد رفت. برحسب ظاهر، قراين و شواهد، از قبیل کاهش عواطف انسانى، گسترش فاصله طبقاتى، مفاسد اخلاقى، اقتصادی ، جرم و جنايات و درگيريهاى منطقه‏ اى و بین المللی و بى ‏خاصيّت شدن سازمان ملل و نهادهای بين‏ المللى و عوامل دیگر بشدت اين ديدگاه را تقویت مى‏ كند.
در مقابل، يك انديشه و اعتقاد عمومى و فراگير در ميان همه جوامع و ملل و اديان وجود داشته و دارد، كه روزى يك منجى آسمانى و جهانی ظهور خواهد كرد و بشر در سايه حكومت و عدالت وى با صلح و صفا و بدور از ناهنجاريهاى کنونی خواهد زيست و مدينه فاضله انسانى و الهی در آن ‏روز تحقق خواهد يافت.
قرآن كريم با بشارت به چنین آینده ای روشن و امیدبخش مى‏ فرماید:
وَلَقَدْ كَتَبْنَا فِي الزَّبُورِ مِن بَعْدِ الذِّكْرِ أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُهَا عِبَادِيَ الصَّالِحُونَ (انبياء: 105)
و به تحقيق در زبور بعد از ذكر نوشتيم كه همانا زمين را بندگان صالح من به ارث خواهند برد.


(0 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید