آرشیو پرسش و پاسخ ها: خواستگاری و ازدواج

احترام بوالدین وشرط غیر معقول

دانشجوی رشته علوم قرآن و حدیث هستم و به آن خیلی علاقه دارم اما پدر و مادرم مخالف تحصیل من هستند ، حتی در خانواده آنرا وقت تلف کردن می‌دانند، البته با قرائت قرآن موافقند. دعاهایم مستجاب نمی شوند و خواستگار ندارم و به موفقیت نمیرسم و آنها شرط رضایتشان را در ازدواجم قرار داده‌اند. چطور می توانم آنها را راضی کنم؟ حتی ابراز محبتم به آنها سودی نمی کند. آبا نارضایتی والدینم علت اصلی عدم موفقیتم و عدم اجابت دعاها و رسیدن به هدفها است؟ چطور می شود که با وجود این شرطی که گذاشته اند (ازدواج)، انها را راضی کنم؟
خواهر گرامی مسئله ازدواج و شرطی که والدین شما گذاشته اند غیر معقول وغیر منطقی است ولی شما درهر صورت موظف به احترام به آنها هستید تلاش کنید با مهربانی و ملاطفت آنها را خوشحال کنید و خود را از قرآن جدا نکنید اگر قرآ خواندن شما و فعالیتهای قرآنی شما اسباب ناراحتی والدین شما را فراهم می‌کند سعی کنید در حضور آنها به کارهای دیگر مشغول شوید وبه خدا توکل کنید.
احتمالا والدین شما درس خواندن شما را مانع ازدواج می دانند. شما می توانید به انها اطمینان دهید که در صورت آمدن یک خواستگار خوب حتما ازدواج می کنید اما تا آن وقت به درس خود ادامه خواهید داد. و به انها بفهمانید که درس خواند برای هر شخص کمال است همانطور که ازدواج کمال است.
موفق باشید.