آرشیو پرسش و پاسخ ها: رذائل اخلاقی

بداخلاقی در دوران عادت

خانم من در دوران عادتش بد اخلاق می‌شود . گاهی مواقع باعث می‌شود که حوصله ام  سر برود و بعضی رفتارهای خانم ، برای من دشوار بشود . آیا این علت خاصی دارد؟
 
خانم ها هم موقعیت ویژه دارند که اصلا عوض می‌شوند . از جهاتی موجود دیگری می‌شوند و آقایان خیلی باید دقت کنند ، همین مسئله عادت ماهیانه که حدود 7تا10روز است ، دوران بارداری و بعد از زایمان موقعیت های ویژهای هستند ،  باید مورد توجه قرار گیرند . حالا در مورد عادت ماهیانه که فرمودند یک بعد بحث جنسی دارد که خیلی مهم و اساسی است که خانم ها در این مدت هرمون های جنسی شان فروکش میکند و دو سه روز قبل از آن خانم  ،  نیاز غریزیش به صفر میرسد و بحث دقیقی است . ایشان که بد اخلاقی و اخمو میشوند ، بخاطر این است که ایشان ، الان موقعیت حادی دارند . چون این ایام برای بعضی ها مشکلاتی ایجاد میکند مثلا باعث ضعف جسمانی خانم میشود ، ضعف بینایی که دید خانم کم میشود در گوششان صدای وزوز احساس می‌کنند یا احساس سر گیجه دارند یا حالت تهوع دارند البته این ها کلیت دارد عمومیت ندارد . نمی‌خواهیم بگوییم هر خانمی در این ایام همه این ویژگی ها را دارد ، یکی درجه اش کم است یکی زیاد . ولی واقعیت است . مثلا درد که در کمر و لگن وجود دارد به خاطر انقباضات رحمی که می‌خواهد پریود دفع کند درد واقعی است . مفاصل آنها درد میگیرد و دچار خستگی های زودرس می‌شوند . این است که خانم را به هم می‌ریزد و آقا فکر می‌کند چرا خانم من اینقدر شکننده شده است . یک آدم دیگری شده است. پس حالا خیلی از آقایان می گویند : عجب داستان این است . بالاخره بدانید نیاز دارند که درکشان کنید . نیاز به همدلی دارند . شما در این مدت ، انتظار یک حالت عادی را از همسرتان نداشته باشید . در غیر این ایام ممکن است به استقبالتان می‌آمدند و بگو و بخند و خسته نباشید می گفتند و عشق ورزی می کردند . همیشه  این جور چیزها را می‌بینید ، بگویید خانم من ، در کجای کار هستند. در چه مرحله ای هستند . بله الان این ایام ویژه است با انتظار کارهای سخت . مثلا کارهای خانه عقب می‌ماند ، لباسهای آقا نشسته می‌ماند . این‌ها را درک کنید و حالا خانم ها حساس میشود. 50 درصد جرایم خانم ها در این هفته و50 درصد بقیه در سه هفته دیگر انجام می‌شود . اگر خانم مرتکب جرمی در این ایام بشود در دادگاه ، درمجازاتش  تخفیف می‌دهند و تا حدودی دست خودش نبوده است و مشکل داشته است . میزان تصادف خانم ها در همین ایام 4 تا 5 برابر بیشتر از ایام دیگر است . شما یک سری به دادگاه خانواده بزنید می‌بینید بیشتر طلاق‌ها  را خانمها در همین هفته دارند . عجیب است . بهم ریخته میشوند و آستانه تحمل آنها خیلی پایین می آید . باید مدارا کرد و به همین دلیل است بعضی از خانم ها که برای طلاق میروند دادگاه این قدر طول میدهند ممکن است امیدی باشد که این خانم از التهاب در بیاید و از طلاق صرف نظر کند .
عجیب است که خانم ها این را به آقایان منتقل نمیکنند و حالا ممکن است خیلی از آقایان میگویند چرا خانم ما به ما نگفته ، ما که علم غیب نداریم . چون خانم این احساس بد را دارند، نمی خواهند به آقایانشان منتقل کنند حالا ما به شما اطلاعات دادیم با خانمتان  راه بیایید و آنها را درک کنید.
اگر این بحران ها بیشتر بشود آیا شما توصیه می‌کنید به پزشک مراجعه کنند؟
اگر در حدی باشد که من عرض کردم ربطی  به چشمهایشان ندارد اگر آقا هم باشد عصبانی بشود دستهایش می‌لرزد ، چهار چوب بدن می‌لرزد ، نفس نفس میزند ، تپش قلب دارد ، قلبش از جا کنده میشود و هرچه به دستش می آید پرت میکند نگاه نمیکند به کی میخورد به همسرش حمله میکند و همسرش را می‌زند اینها اختلال در سیستم عصبی است . بله اگر این است قطعا احتیاج به روان پزشک دارند و این جور آدم هم ممکن است به جز در این ایام ویژه هم این رفتارها را از خودش بروز بدهد . یک مقدار بهم می‌ریزد که این ممکن است آن را تشدید کند . زندگی مهیاتر است یکی  ممکن است در غیر این ایام هم بهم بریزد که این داستانش جدا است .اختلالی در سیستم است حالا چی بوده؟ هیجانات دوران بارداری مامان ایشان بوده یا سرشان به جایی خورده . آیا دمل آب مغزی است و قسمتی از مغز چرک و عفونت کرده است یا مثلا پرکاری تیروئید است و گاهی اختلالات تیروئید است . به روانپزشک مراجعه کنید . سه الی شش ماه حل می‌شود . همه جای دنیا و بویژه کشور ما در روان پزشکی  پیشرفت کرده است .