آرشیو پرسش و پاسخ ها: مراجع عظام

ترميم و بازسازي تابلوها ی جامعة مسيحي

سؤال:
زن و شوهري از نقاشان معروف‌اند و کار آنان ترميم و بازسازي تابلوهاي هنري است، بسياري از آن تابلوها جامعة مسيحي را نشان مي‏دهند و در بعضي شکل صليب و حضرت مريم(س) و حضرت مسيح(ع) وجود دارد و صاحبان مؤسسات و شرکت‌ها و برخي افراد از طرف کليساها بعد از آنکه بر اثر قدمت يا غير آن مقداري از آن تابلوها از ميان رفته، براي مرمت و اصلاح تابلوها به آن‌ها رجوع مي‏کنند، با توجه به اينکه بيشتر تابلوها به همين صورت‌اند مرمت تابلو تنها شغل آنان است که با آن زندگي مي‏کنند و به تعاليم دين حنيف اسلام هم پايبند هستند آيا ترميم آن تابلوها و استفاده از اجرتي که براي اين کار مي‏گيرند، جايز است؟
جواب:
مجرّد مرمت و بازسازي تابلوهاي هنري اشکال ندارد؛ حتي اگر جامعة مسيحي را توصيف کند يا مشتمل بر نقش حضرت مسيح و يا حضرت مريم باشد. اجرت گرفتن دربرابر آن هم اشکال ندارد و همچنين اتخاذ اين کار به عنوان شغل و زندگي با درآمد، بدون اشکال است؛ مگر آنکه ترويج باطل و گمراهي يا مستلزم مفاسد ديگري باشد.

منبع: کتاب احکام فرهنگی - هنری/ بر اساس فتاوای امام خامنه‌ای/ انتشارات زمزم هدایت/ پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق علیه السلام

(0 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید