آرشیو پرسش و پاسخ ها: مراجع عظام

استفاده از ورق‌هاي پاسور، براي بازي‌هاي فكري محض و بدون شرط‌ بندي

سؤال:
آيا استفاده از ورق‌هاي پاسور، درصورتي‌كه براي بازي‌ هاي فكري محض و بدون شرط‌ بندي باشد و متضمن مفاهيم علمي و ديني باشند، جايز است؟ بازي با ورق‌هايي كه با چيدن آن‌ها به‌نحو خاصي، بعضي از شكل‌ها مثل موتور سيكلت يا ماشين و مانند آن ايجاد مي‌شود و در‌عين‌حال استفاده از آن‌ها براي شرط‌بندي و مسابقه نيز ممكن است، چه‌ حكمي دارد؟
جواب:
بازي با ورق‌هايي كه عرفاً آلات قمار محسوب مي‌شوند، مطلقاً جايز نيست، ولي بازي با ورق‌هايي كه عرفاً آلت قمار محسوب نمي‌شوند، بدون شرط‌بندي اشكال ندارد؛ به‌طوركلي بازي با هرچيزي كه مكلف تشخيص دهد از آلات قمار است يا در آن شرط‌بندي شود، به‌هيچ‌وجه، جايز نيست؛ بازي با هر وسيله‌اي كه جزو آلات قمار به حساب نيايد، بدون شرط‌بندي، اشكال ندارد.

منبع: کتاب احکام فرهنگی - هنری/ بر اساس فتاوای امام خامنه‌ای/ انتشارات زمزم هدایت/ پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق علیه السلام

(0 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید