آرشیو پرسش و پاسخ ها: خواستگاری و ازدواج

دعا در مورد ازدواج

سوال :دعايم در مورد ازدواج برآورده نمي شود, لطفا راهنمايي ام كنيد.

پاسخ :اميدواريم تمام افرادي كه در مسائل اخلاقي و اجتماعي مورد نظر خود, آگاهي كامل ندارند, همانند شما فكر كنند و با طرح موضوع مورد نظر و مشورت خواستن از افراد مورد اعتماد و آگاه , زمينه ي سالم سازي اجتماع و پاكي نسل بشر را فراهم سازند و از كارهاي نسنجيده و بي هدف , كه گاه جز ندامت ثمره اي ندارد, پرهيز كنند. خواهر محترم , درباره ي موضوع مد نظرتان چندين راهكار وجود دارد كه در زير به آن ها مي پردازيم و اميدواريم با عمل دقيق و همراه با احتياط و رعايت موازين اخلاقي , اجتماعي و ديني , مطلوب حاصل آيد: 1- «كلبه ي احزان شود روزي گلستان غم مخور». هنوز دير نشده است , به خصوص كه شما دانشجوييد و سن ازدواج دختران دانشجو معمولا" بالاتر از 21 سال است . البته هدفمان از اين راهكار صبر نمودن نيست بلكه مي خواهيم به عرض برسانيم كه : الف) اضطراب نداشته باشيد چون دير نشده است.ب ) از خداوند و رحمت بى پايان او مأيوس نباشيد همچنان براى خود دعا كنيد و در دعاى خود اصرار و پافشارى نماييد و همسرى مناسب را كه فراهم‏كننده‏ى خوشبختى و سعادت دنيا و آخرت شما باشد، از خداوند مسئلت كنيد.ج ) از خواندن دعاها و اذكارى كه در اين مورد در مفاتيح الجنان وارد شده است كمك بگيريد.د ) با توسل و اهداى نماز، روزه قرآن و ديگر كارهاى خير به پيشگاه ائمه اطهار(سلام‏الله عليهم اجمعين)، از آن‏ها بخواهيد اجابت دعايتان را از خداوند بخواهند.ه ) هيچ گاه به دليل تأخير در مقصود پرخاش‏گرى نكنيد؛ حسادت نورزيد و الفاظ بى مورد، زشت، كفرآميز، مأيوس كننده و... بر زبان جارى نسازيد كه تمام مراحل زندگى امتحان الهى است و اگر شما در اين امتحانات پيروز نباشيد، خود موجب تأخير در مقصود مى‏شوند. توصيه اكيد مى‏كنيم كه مواظب باشيد اينتأخير موجب گناه نشود كه خود باعث تأخير بيش‏تر مى‏گردد.و ) به خداوند اعتماد و تكيه كنيد و بدانيد كه ازدواج مسئله‏اى است كه تأييد خداوند سبحان و عنايت او بيش‏تر از هر عمل ديگرى مورد نياز است. هرگز به اميد ديگران و نا اميد از عنايت خداوند نباشيد. مبادا در دل خود ديگران را مؤثرتر از خداوند بدانيد و چشم اميد شما به ديگران باشد. بى ترديد خداوندى كه 21سال پيش چنين دخترى را آفريده است، كفو او را نيز در نظر گرفته و به موقع او را روانه منزل شما خواهد كرد.2- اگر در دانشگاه محل تحصيل شما، مركزي وجود دارد كه در زمينه شناسايي و معرفي دختران و پسران مجرد فعاليت مي كند - در صورتي كه صد در صد مورد اعتماد شما و افراد با تجربه ديگر باشد و اصول اخلاقي و ديني را رعايت مي كنند - آمادگي خود را به مسؤولين آن كانون اعلام كنيد تا افراد مناسب و داراي صلاحيت به طور رسمي از خانواده محترمشان خواستگاري كنند. تأكيد مي شود كه هرگز براي آشنايي با افراد مجرد، بدون اشراف و اطلاع خانواده خويش هيچ گونه تماسي (حضوري، مكاتبه اي، تلفني) نداشته باشيد تا دچار بعضي دام هاي خطرناك و عواقب سوء آن نشود.

در توصیه های آیت الله بهجت (رحمت الله علیه) آمده است که؛ دخترانی که می خواهند ازدواج کنند و همسر دلخواهی به خواستگاری آنان نیامده است، نماز جعفر طیار (علیه السلام) بخوانند و پس از آن دعایی که در زادالمعاد مجلسی آمده (این دعا از امام جعفر صادق (علیه السلام) توسط مفضل بن عمر روایت شده و در مفاتیح در ضمن نماز جعفر طیار ذکر شده است) خوانده شود و بعد از آن به سجده رود و تلاش کند که حتما گریه کند گرچه به مقدار کم و همین که چشمش را اشک گرفت حاجتش را از خدا بخواهد. و این اعمال را تا زمانی که حاجتش روا شود انجام دهد، و اگر حاجتش روا نشد بداند که یا کم خوانده و یا با اعتقاد کامل نخوانده است.

شیخ و سید از مفضل بن عمر روایت کرده ‏اند که: گفت دیدم روزی حضرت امام جعفر صادق (ع) را که نماز جعفر به جا آوردند، پس دست ها را بلند کردند و این دعا خواندند.یَا رَبِّ یَا رَبِّ” به قدری که یک نفس وفا کند "یَا رَبَّاهْ یَا رَبَّاهْ” به قدر یک نفس "رَبِّ رَبِّ” باز به قدر یک نفس "یَا اللَّهُ یَا اللَّهُ” باز به قدر یک نفس "یَا حَیُّ یَا حَیُّ” به قدر یک نفس "یَا رَحِیمُ یَا رَحِیمُ” باز به قدر یک نفس "یَا رَحْمَانُ یَا رَحْمَانُ” هفت مرتبه "یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ” هفت مرتبه.پس خواندند "اللَّهُمَّ إِنِّی أَفْتَتِحُ الْقَوْلَ بِحَمْدِکَ وَ أَنْطِقُ بِالثَّنَاءِ عَلَیْکَ وَ أُمَجِّدُکَ وَ لا غَایَةَ لِمَدْحِکَ وَ أُثْنِی عَلَیْکَ وَ مَنْ یَبْلُغُ غَایَةَ ثَنَائِکَ وَ أَمَدَ مَجْدِکَ وَ أَنَّی لِخَلِیقَتِکَ کُنْهُ مَعْرِفَةِ مَجْدِکَ وَ أَیَّ زَمَنٍ لَمْ تَکُنْ مَمْدُوحا بِفَضْلِکَ مَوْصُوفا بِمَجْدِکَ عَوَّادا عَلَی الْمُذْنِبِینَ بِحِلْمِکَ تَخَلَّفَ سُکَّانُ أَرْضِکَ عَنْ طَاعَتِکَ فَکُنْتَ عَلَیْهِمْ عَطُوفا بِجُودِکَ جَوَادا بِفَضْلِکَ عَوَّادا بِکَرَمِکَ یَا لا إِلَهَ إِلا أَنْتَ الْمَنَّانُ ذُو الْجَلالِ وَ الْإِکْرَامِ”.پس حضرت فرمود که ای مفضل هرگاه تو را حاجت ضروری بوده باشد نماز جعفر را بخوان و این دعا را بکن و حوائج خود را از خدا طلب کن که برآورده می ‏شود، ان شاء الله تعالی.  به نقل از: http://montazeranezohour.ir/post/2433

براي آگاهي بيشتر ر.ك:    1. ازدواج آسان، محمد محمدى اشتهاردى    2. انتخاب همسر، ابراهيم امينى    3. جوانان و انتخاب همسر، على اكبر مظاهرى

(1 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید