آرشیو پرسش و پاسخ ها: خواستگاری و ازدواج

اختلاف سنی بین دختر و پسر برای ازدواج

  •  دخترها و پسرها بهتر است در چه سنی ازدواج کنند و اختلاف سنی چقدر باید باشد؟ اگر دختر از پسر بزرگتر باشد شما صلاح میدانید؟
  • ما نمیتوانیم سن بگوییم چون کشوری با اختلاط فرهنگی داریم . من سفرهای در خارج از کشور و داخل داشتم . تنوع فرهنگی برایم خیلی جالب بود . واقعاً نمیشود سن گفت . ولی میتوان شرایط  را به صورت نسبی گفت و مطلق نیست . فرض کنید آقای  بیست و یک ساله شرایط مطلوبی دارد میتواند ازدواج کند . فرد دیگری بیست و شش ساله هنوز آن شرایط را ندارد . واقعاً به صلاح او نیست . حالا این شرایط چیست ؟ امکانات اولیه ما دی لازم است . چون از کف دست مو کنده نمیشود . بلوغ شرعی و بلوغ جنسی در خانم ها زمان بلوغ شرعی و جنسی با هم فرق می کند. بلوغ فکری ، رشد جسمی ، رشد روحی ، رشد شخصیتی ، رشد اجتماعی ، استقلال فکری ، چقدر به مادرش وابسته است چه در پسر و چه در دختر.  یکی دیگر ثبات عاطفی است . بهتر است با کسانی که آمادگی ازدواج ندارند ، ازدواج نکنید . مثلا زیرهجده سال ازدواج نکنند چون شدت عواطف دارند مگر اینکه بر عواطفشان حاکم باشند . ما رد نمیکنیم . ممکن است کسی شانزده سالگی هم ازدواج بکند با همان تنوع فرهنگی که گفتیم ،  تزلزل عاطفی نداشته باشد . دیگری ، ثبات فکری و قدرت مدیرت بحران است . البته ما در بحث ازدواج بطور نسبی مطلق گرا نبودیم . اگر شما بطور نسبی 60 الی 70 درصد این زمینه ها را دارید ، میتوانید ازدواج کنید . و در مورد سن خانم بین سه تا هفت سال کوچکتر باشد البته اصراری نداریم . وحی منزل نیست . یک چیزهایی است که قابل کم و زیاد شدن است مثل قرآن نیست که نتوان تغییرش داد . ممکن است شرایط نسبی مطلوب را دارد و خانم همسن آقا است . خیلی سخت نمیگیریم . حالاممکن است آقا شرایط نسبی مطلوب را دارد و دوسال بزرگتر است . اگر این دو در یک دنیای سنی باشند ، دغدغه ما کمتر است . اینکه با اختلاف سنی زیاد مخالفیم در دو دنیای مختلف است . دختر 15 ساله و آقا 25 ساله ، ما صلاح نمیدانیم .
    مشکلاتی دارد . خانم زودتر به بلوغ جنسی میرسد پس بهتر است کوچکتر باشد . بلوغ فکری خانم بالاتر است و آقا عقب بر . خانم سن بالا در زایمان ها نشاط کمتری دارد و مرد دوست دارد خانم با نشاط داشته باشد . البته در سن 40 سال به بالارا عرض می کنم .  زن هورمونهای جنسی اش فرو کش میکند ولی آقا اینطور نیست . خانمهایی که سنشان بالاتر است جلوی اقتدار مرد را می گیرند و نقش مامان را پیدا میکنند . امرونهی میکنند و مرد خوشش نمی آید . اصلا پدر و مادر آقا پسر این را نمی پسندند مثلا دختر خانمی چهار سال بزرگتر است . پدر و مادر پسر حمایت نمیکنند .چون او را نمی پسندند و مشکل برایشان ایجاد میشود حتی عرف هم نمی پذیرد . سوالهای زیادی راجع به ازدواج حضرت رسول (ص) و حضرت خدیجه (س) بود که پیامبر بیست وپنج  سال و خدیجه چهل سال سال سن داشتند این یک اسثنا بوده است . در زندگی معمولی هم ممکن است باشد آنها معرفت داشتند اگر شما هم معرفت به اندازه آنها معرفت داشتید بروید ازدواج این جوری کنید . آنهایی که این جوری ازدواج کرده اند نگران نباشند زیرا سخنان ما روی زندگی آنها تاثیر نمیگذارد چون روی سخن ما با مجردین و کسانی که می خواهند ازدواج کنند است .
(0 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید