آرشیو پرسش و پاسخ ها: مراجع عظام

استفاده از ارگ و ساز در اعیاد در مساجد سپاه

سؤال:
استفاده از اُرگ، ساز، سنتور، دايره (دف) در جشن‌ها و اعياد و در مكان‌هاي متعلق به نيروهاي مسلح مثل مساجد و حسينيه‌ها و نمازخانه‌ها و ديگر اماكن چه حكمي دارد؟ آيا كف‌زدن براي تشويق افراد ممتاز و نمونه، يا ابراز شادي در جشن‌ها و اعياد و مواليد ائمة اطهار(ع) مجاز است؟ درصورت مجازبودن آيا در مساجد و حسينيه‌ها و نمازخانه‌هاي سپاه بلااشكال است؟
جواب:
استفاده از موسيقي غيرلهوي وكف‌زدن در جشن‌ها، اعياد و مواليد كه خارج از مساجد و حسينيه‌ها برگزار مي‌شود با حفظ شئون اسلامي منعي ندارد؛ اما درصورتي‌كه اين مراسم در مساجد و حسينيه‌ها برگزار شود، براي حفظ حرمت اين اماكن مقدس از اجراي موسيقي و كف‌زدن پرهيز شود و مجلس را با ذكر تكبير وصلوات عطرآگين کنند.

منبع: کتاب احکام فرهنگی - هنری/ بر اساس فتاوای امام خامنه‌ای/ انتشارات زمزم هدایت/ پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق علیه السلام


(0 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید