آرشیو پرسش و پاسخ ها: فقه و اقتصاد

خرید اجناس قاچاق


سؤال: خرید و فروش و استفاده از وسایلی همچون گوشی های موبایل، لوازم آرایشی و ... که به صورت غیر قانونی از مرز وارد کشور می شوند چه حکمی دارد؟

پاسخ:
رهبر فرزانه انقلاب، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی): خرید و فروش اجناس قاچاق باید با مقررات دولت اسلامى باشد و چنانچه دولت مزاحمتى ندارد و در بازار فروخته مى‌شود، مانع ندارد.

حضرت آیت‌الله سیستانی: حضرت آیت الله نسبت به قانون هایى كه براى مصلحت جامعه است، اجازه مخالفت نمى دهند، ولى معامله صحیح است.

آیت‌الله علوی گرگانی: عمل قاچاق کالا برای قاچاقچی حرام است، اما اگر این کالا در بازار پخش شود استفاده شما از آن گناه ندارد مگر در صورتی که یقین کنید که کالاهای غیر قاچاق دیگری نیز به طور وفور در بازار وجود دارد و استفاده از کالای قاچاق موجب ضربه به اقتصاد کشور می شود که در این صورت نباید از کالای قاچاق استفاده کرد.

آیت‌الله حسین مظاهری: اگر در بازار باشد و فروش آن فعلاً خلاف قانون نباشد، جایز است.

(1 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید