آرشیو پرسش و پاسخ ها: فقه واحکام

راه مبارزه با کوتاهی کردن در خواندن نماز

> سلام و عرض خسته نباشد خدمت شما,من ۱۹سال سن دارم و تایکسال پیش که در مدرسه بودم مرتب نماز خودم را می‌خواندم چون مدرسه شاهد می‌رفتم و دوستی داشتم که با هم به نمازجماعت می‌رفتیم اما از پارسال تا الان خیلی در خواندن نمازم کوتاهی می‌کنم و اکثر اوقات یا فراموش می‌کنم یا تنبلی‌ام می‌آید که نماز بخوانم و از این کارخودم حرصم می‌گیرد و خیلی پشیمان هستم. ممنون می‌شوم کمکم کنید.
> سلام؛
> از اینکه آسیب را می‌شناسید خیلی خوب است و اینکه از این کار حرصتان می‌گیرد لطف خدا و ندای وجدان شماست، پس بهترین راه اراده بر ترک تنبلی است البته در جوانی گاهی این اتفافات می‌افتد. برای جلو گیری یک راه آن این است که نذری بکنید اگر صدای اذان را شنیدید و برای نماز خواندن تنبلی کردید 10 صفحه از قرآن را همان روز بخوانید یا فلان تعداد صلوات بفرستید و آن را به روح پیامبر(ص) و ائمه(ع) و مادر امام زمان (عج) هدیه کنید. حتما مؤثر خواهد بود. اراده، اراده، اراده. اگر توفیق یافتید که إن شاءالله می‌یابید مارا هم از دعای خیر فراموش نکنید.
> عزت انسان در مبارزه و پیروز شدن بر شیطان و وسوسه‌های آن است. عزتمند باشید إن شاء الله

(1 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید