هروله کردن در عزاداری

سوال: حکم هروله کردن در هنگام عزاداري براي امام حسين (ع)چيست.

 جواب: آنچه در روايات فراوان مورد سفارش و تأکيد است عزاداري و محزون و گريان بودن در مصيبت شهادت و مظلوميت و فقدان اولياي الهي به ويژه سالار شهيدان، امام حسين(ع) است. شکل عزاداري و چگونگي آن به حسب عرف و عادت و مراسم و فرهنگ جامعه اي مختلف است .

  مهم اصل عزاداري و بزرگداشت هدف امام حسين(ع) و يادآوري فضايل و رشادت و کمال و جانبازي در راه حق و دفاع از دين خدا و مبارزه با کجروي و بي عدالتي و ظلم مي باشد و شکل و حالت خاصي در روايات مورد نظر نمي باشد.

بهترين شکل عزاداري بيان فضايل و کمالات و سخنان ارزنده و نوراني و راهگشاي سيدالشهدا(ع) و ساير اولياي بزرگ و مکرم خداوند است. ممکن است فردي بدون حرکت و حالت خاصي اهل معرفت و بصيرت باشد و با مطالعه نهضت مقدس امام حسين(ع) و اهداف الهي و انساني او، در درون بر اين مصيبت و جنايت بزرگ غمگين و نالان باشد و ممکن است کسي با وجود شور گرفتن و بالا و پايين پريدن به اين درجه از معرفت و بصيرت نرسيده باشد. البته بايد از سوء ظن و بدبيني جدا پرهيز نمود چون کم نيستند انسان هاي با معرفت و آگاه و دلسوخته اي که عمق احساسات و ارادت خالصانه خود را به ساحت اقدس سيدالشهدا و اولياي خداوند به صورت شور گرفتن و هروله کردن نشان مي دهند و اين حرکات و اعمال هيچ منافاتي با معرفت و شناخت و بصيرت آنها ندارد.

اگر چه بايد از کارهايي که موبج وهن اسلام و تشيع مي شود خودداري نمود.

(0 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید