آرشیو پرسش و پاسخ ها: واجبات

روزه گرفتن

سوال:من انكليس زندگي ميكنم . آدم معتقدي هستم فقط رعايت حجاب برام سخت است. ميخواهم روزه بگيرم . ميخواستم بدونم حكم روزه بدون حجاب چيه؟ مورد ديگه اينكه اينجا روزا واقعا طولانيه. اگه نتوانم بگيرم جدا از گرفتن روزه قضا حكم كفاره چجوريه ؟
جواب: خواهر گرامی روزه و رعایت حجاب هر دو واجب و از دستورات حکیمانه پروردگار عالم است
گرفتن روزه بدون حجاب درسته و قبول چون به واجب و امر خدا عمل کردی ونداشتن و عدم رعایت حجاب گناهه و جایز نیست ولی هردو مجزا هستند شما در انگلستان همینقدر که پوشیده باشی و برهنه نباشی کافی است یعنی بدن پوشیده و با روسری و پنهان کردن اندام و برجستگیهای بدن
خدای مهربانی که در ایران هست در آنجا و هرجا که باشید شما را میبیند تلاش کنید دین ومعنویات را در خود زنده نگاهدارید که نجات انسان از همه مشکلات توسل به خوا و عمل بواجبات وترک محرمات است.
طولانی بودن روز برای روزه گرفتن برای همه هست سعی کنید کمتر بیرون برید و بیشتر استراحت کنید در سحرها غذای مقوی بخورید و از کارهای متفرقه در ماه شریف رمضان خودداری کنید.
کفاره وقضای روزه برای کسی که بیماری داره یا مسافر و یا عذر موجه داره ، فقط قضای اون رو باید بگیره ولی فردی که تعمدا در ماه رمضان روزه خواری کنه و در حالیکه میتونه روزه بگیره ولی به بهانه های مختلف طفره میره ، علاوه بر قضای آن روز برای هر روز باید ۶۰ روز بعنوان مجازات باید یا روزه بگیره یا ۶۰ فقیر رو اطعام کنه وغذا بده ولی اگر واقعا عذر شرعی داره نه برای هر روز یک رو در طول سال تا قبل از رمضان آینده باید روزه بگیره

(2 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید