آرشیو پرسش و پاسخ ها: عادت ماهانه

نزدیکی با همسر در زمان حيض

   حكم مردي كه با همسرش در زمان حيض نزديكي كند، چيست؟

 

آيات عظام امام، خامنه‌‏اي و فاضل: نزديكي، در اين حال بر هر دو حرام است و بنابر احتياط واجب بايد شوهر كفاره بدهد. توضيح ‏المسائل مراجع، م 450 و 452 و دفتر: خامنه‌‏اي.
آيةاللَّه بهجت: نزديكي در اين حال بر هر دو حرام است و بايد شوهر كفاره بدهد. بهجت، توضيح ‏المسائل مراجع، م 450 و 452.
آيات عظام تبريزي، سيستاني و نوري: نزديكي در اين حال بر هر دو حرام است و بايد شوهر استغفار كند و بنابر احتياط مستحب كفاره هم بدهد. سيستاني و تبريزي، توضيح ‏المسائل مراجع، م 450 و 452 ؛ نوري، توضيح ‏المسائل، م 452 و 454.
آيات عظام صافي، مكارم و وحيد: نزديكي در اين حال بر هر دو حرام است و بهتر (احتياط مستحب) است، شوهر كفاره بدهد. مكارم و صافي، توضيح ‏المسائل مراجع، م 450 و 452 ؛ وحيد، توضيح ‏المسائل، م 456 و 458.
تبصره. مقدار كفّاره ياد شده بدين قرار است: اگر نزديكي در ثلث اول روزهاي حيض باشد، «يك مثقال» (18 نخود) طلا و در ثلث دوم «نيم مثقال» (9 نخود) طلا و در ثلث سوم، «يك چهارم مثقال» (5/4 نخود) طلا است.
(2 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید