آرشیو پرسش و پاسخ ها: تاریخ ایران اسلامی

اقدامات اسلام ستیزانه رضاخان

س:اقدامات رضاخان علیه اسلام چه نتیجه ای  داشت؟

ج: 1 
روحانى مى گويد، اين كشف حجاب ننگين يا نهضت با سرنيزه براى كشور ضررهاى مادى و معنوى دارد و به قانون خدا و پيغمبر حرام است . روحانى مى گويد، اين كلاه لگنى پس مانده اجانب ننگ كشور اسلام است و استقلال ما را لكه دار مى كند و به قانون خدا حرام است . روحانى مى گويد، اين مدرسه هاى مختلط از دخترهاى جوان و پسرهاى جوان شهوت پرست ، عفت و ريشه زندگى و قوه جوانمردى را مى كشد و براى كشور ضررهاى مادى و معنوى دارد.
2
وقتى مردم مى بينند به جاى آنكه پاسبان حفظ آسايش آنها را بكند با چكمه و سرنيزه با زنهاى مظلوم آنها براى كشف حجاب يا راه انداختن فحشاى عمومى و با خود آنها براى گذاشتن كلاه لگنى شرم آور آن طور سلوك كردند باز توقع داريد ماليات را حقوق حقه دولت بدانند.

اين حيوانهاى شهوتران كه مى خواهند با نام ترقى كشور با دخترهاى جوان مردم به رقص و عيش و نوش بپردازند باز دست از اين كشف حجاب ننگين كه عفت و درستى عضو جوان حساس ما را به باد داد و از خيانتهاى بزرگ رضاخان به اين كشور بود برنمى دارند.
4
شمايى كه مى گوييد زمان رضاشاه بهتر از حالا بود، در زمان رضاشاه شما چه وضعى داشتيد؟ نه شما، مرحوم شيخ [1]ما، رضوان الله عليه ، چه حالى داشت ؟ در يك قضيه اى كه شايد قضيه كشف حجاب بود، مرحوم شيخ رحمه الله ، مرحوم آقا شيخ عبدالكريم رضوان الله عليه يك كاغذى به رضاشاه نوشت و راجع به اين معنا تذكرى داد، جواب نداد، نخست وزير گفت به عرض اعليحضرت رسيد، ايشان گفتند شما خوب است كه مشغول كار خودتان باشيد يك دانه پاسبان اگر مى آمد در اين شهر مذهبى كه چقدر جمعيت مذهبى و چقدر اهل علم داشت مى آمد، هر كارى با هر يك از شما مى كرد احدى صحبت نمى كرد شهربانى حالا مثل شهربانى زمان رضاشاه است ، محمدرضا شاه است ؟[2]



[1] آية الله العظمى حاج شيخ عبدالكريم حائرى (1276 - 1355 ه -.ق ) از بزرگان فقها و مراجع شيعه است كه در سال 1340 ه -.ق حوزه علميه قم را بنا نهاد و شاگردان زيادى را تربيت كرد؛ حضرت امام خمينى از جمله شاگردان ايشان بودند.

[2] صحيفه نور جلد:16 صفحه :92 تاريخ سخنرانى :1/1/61

(0 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید