آرشیو پرسش و پاسخ ها: تاریخ ائمه علیهم السلام

بخشش حضرت فاطمه(س)

س: بخشش حضرت فاطمه(س) چگونه بود؟

ج: كسى كه اين همه در زندگى شخصى بر خود سختگير است در راه خدا دستى گشاده دارد. مشى او مشى دورى از بخل، پذيرش و قبول ايثار است اگر چه خود بدان نيازمند باشند. او در زندگى شخصى با يك پيراهن و سرانداز قناعت مى ‏كند تا زندگى فقيران را سر و سامان دهد، با شكم گرسنه مى‏ خوابد تا در سر سفره يتيمان نانى باشد.
ميزان بخشش او گاهى رقم‏ هاى درشتى را تشكيل مى‏ داد. از جمله گردنبند خود را درعروسى كه هديه دختر حمزه سيدالشهداء به او بود به پيرى بخشيد كه درخواست غذا و لباس و خرج سفر از پيامبر كرده و رسول خدا (ص) او را به سوى فاطمه (س) اعزام داشته بود. و يا در مواردى تنها سراندازى خود را به مستمندى داده و خود در خانه مى ‏نشست. گاهى دستبند خود را هديه مى ‏كرد،زمانى گشواره‏ اش را، گاهى هديه‏ هاى گران قيمتى را كه براى او مى ‏آوردند و رقم‏ هاى نقدى بخشش او را برخى حيرت آور ذكر كرده‏ اند. تا چهل هزار دينار (كه البته با توجه به فقر عمومى در جامعه بعيد مى ‏نمايد فاطمه (س) چنين رقمى را تنها به يك فرد اختصاص دهد).

(0 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید