آرشیو پرسش و پاسخ ها: تاریخ ائمه علیهم السلام

تقسیم کار در خانه حضرت زهرا(س)

س:حضرت زهرا(س)وحضرت علی(ع)در ابتدای زندگی چگونه تقسیم کار کردند؟

ج: بناى زندگى اين دو مبتنى بر تقسيم كار است و اين تقسيم توسط پيامبر (ص) در شب عروسى على (ع) و فاطمه (س) صورت گرفت كه كارهاى داخلى خانه مربوط به فاطمه (س) و كارهاى خارج از آن على (ع)  و فاطمه (س) از شنيدن اين ،آنچنان خوشحال شد که فرمود كسى نمى ‏داند كه براى اين امر چه سرور و شادابى براى من حاصل شد. لا يعلم ما ادخلنى من السرور لهذا الامر الا الله  و خداى را شاكر شد.
از ديد فاطمه (س) اداره خانه و مسوؤليت آن كار كوچكى نيست كه فاطمه (س) از آن گريزان باشد و يا مادى و تربيت نسل كارى ناچيز نيست كه فاطمه (س) ازآن احساس حقارت داشته باشد. حقارت براى آن كسى است كه براى كسب شهرت و عنوان خداى را فراموش مى‏ كند و ازمردم سراغ عزت را مى‏ گيرد و در نتيجه نسل خود را ضايع مى سازد.
فاطمه (س) ازاين تقسيم كار چنان راضى است كه مى‏ گويد جز خدا كسى از آن خبر ندارد. و اين خود بايد درسى باشد براى ديگران تا در يابند لذات در سايه چگونه كار وتلاشى براى زن حاصل مى‏ شود. كاربيرون زن چيزى بدى نيست ولى بهتراز آن، رسيدگى به سنگر خانواده است، مگر آنگاه كه ضرورتى براى جامعه باشد .

(0 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید