آرشیو پرسش و پاسخ ها: تاریخ ائمه علیهم السلام

مدیریت حضرت فاطمه (س) بر خویشتن

س:وجود مدیریت برخویشتن راچگونه اززندگی فاطمه (س)می شود استدلال کرد؟

ج: فاطمه (س) مدير خوبى براى خويشتن است، بر خود مسلط است، جو زمان او را از خود بيخود نمى ‏سازد، خواسته‏ هاى طبيعى و مادى او را به زانو در نمى ‏آورند و اسير خود نمى ‏سازند. كشاكش زندگى و موجهاى هائل حوادث بسى فروتر از آنند كه بتوانند فاطمه (س) را در كام خود گيرند. براى آنكه نمونه ‏اى از اين تسلط بر خود را درباره او ببينيم به اين نكته اشاره كنيم: 
شنيديد كه او را علاقه‏ اى شگفت نسبت به پيامبر (ص) بود. تا حدى كه بگفته دحلان مفتى مذهب شافعى، پس ازوفات پيامبر (ص) هرگز خنده بر لب نياورد تا از دنيا رفت.  پس از فوت پدر آن همه دشوارى‏ ها و صدمه ‏ها بر او وارد آمد و مصائبى را متحمل شد كه اگر بر كوه وارد مى آمدند آن را مى‏ لرزاندند. اما اين مصائب فاطمه (س) را نلرزاندند و دليل آن: 
سخنرانى دفاعيه او در مسجد است. كه در آن با ديدى حق بينانه به پيش مى ‏رود، چنان برخود مسلط است كه كلمه‏ اى بى حساب از دهان او خارج نمى ‏شود. و سخنان او لغزش و انحرافى ديده نمى ‏شود. فاطمه (س) درمسجد با شور و احساس حرف زد ولى بعد تعقل آن سخنان شگفت آور و عظيم است. اظهار نظرش منطقى و مستدل است واين عظمت روح فاطمه (س) را نشان مى‏ دهد.

(0 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید