آرشیو پرسش و پاسخ ها: تاریخ ائمه علیهم السلام

صفات حضرت زهرا(س)

س:حضرت فاطمه دارای چه صفاتی است؟

ج: ما را توان شماره كردن همه صفات او نيست . در اين زمينه كافى است به حديثى از رسول خدا (ص) در اين مورد بسنده كنيم. پيامبر (ص) فرمود: خداوند ده زن را به ده صفت ستوده است: حوا را به قبول توبه‏ اش، ساره را به جمال و زيبایى، رحمه زن ايوب را به حجاب فطرى، آسيه را به حشمت و حرمت، زليخا را به دانش و حكمت، بلقيس را به عقل و اصالت رأى، يوحيد مادر موسى (ع) را به صبر و بردبارى، مريم را به صفوت، خديجه را به خلوص و فاطمه (س) را به علم به آنچه بوده و هست و خواهد بود.
از صفات مهم و فوق‏ العاده سازنده فاطمه (س) عظمت روحى اوست كه در جهان بشريت زنى را مانند او نمى ‏يابيم. او درجنبه روحى چنان ساخته و پرداخته است كه همانند على (ع) حركت مى‏ كند و اوج مى‏ گيرد و چنان قوى و قدرتمند است كه در برابر كوهى از مشكلات صبورانه پيش مى ‏رود. كيست كه چون فاطمه (س) صبور و متحمل باشد؟ و كيست كه دربرابر اين همه دشوارى‏ ها و مصائب بتواند بايستد وكمر خم نكند. ) .

(1 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید