آرشیو پرسش و پاسخ ها: تاریخ ائمه علیهم السلام

تسبیح و دعای حضرت زهرا (س)

س:تسبیح و دعای حضرت زهرا(س)چیست؟

ج: فاطمه (س) اهل تسبيح است آن هم به صورت مداوم، همان تسبيحى كه رسول خدا (ص) به او آموخت و امروز در نزد همه فرق مسلمين رايج است، پس ازهر نماز 34 تكبير، 33 الحمدلله و 33 سبحان الله. و فاطمه (س) آن را به عنوان هديه ‏اى گرانقدر از پدرقبول كرده بود. 
او اهل دعاست و درمسير ذكر، ورد، نياز خواهى، استمداد. درب دعا را به روى خود گشوده مى‏ يابد و حجاب را ازميان برداشته: يا من بابه مفتوح لداعيه و حجابه مفتوح لراجيه. 
- در دعا و مناجاتش با خد فرمايد: اى پوشاننده كژي ها و زشتي ها، اى مرهم گذار دلهاى مجروح، مرا در قيامت در برابر دادگاه عدالت و شهود رسوا مساز، نظر لطف و كرامت خود از من بر مگردان.
- اى خداى رحمان، چراغى از لطف و مرحمت خويش پيش روى من روشن گردان، نورى بر دلم بتابان كه آن را نگهدارد و عذر مرا ثابت و آشكار سازد. نورى كه چهره‏ ام را سفيد سازد و مرا به ريسمان ناگسستنى رحمت تو اعتصام بخشد.
- پروردگارا من به رحمت تونيازمندم و تو از عقوبت من بى نياز، خدايا مرا در جایى بنشان كه زيرا ابر رحمت تو باشد و از دل من ريشه كبر و ريا و حسد و بخل و شك و ضعف و سستى تزلزل را بيرون آور...
اين دعاهاست كه پيوند او را با خداى محكم و ناگسستنى مى‏ سازد و روحيه او را مقاوم و او را در برابر مصائب و دشوارى‏ ها شكيبا مى ‏سازد. رمز آبرومندى در پيشگاه خداوند دعاست، البته بدان شرط كه با شرايط دعا و زمينه سازى‏ هاى آن هماهنگ و همگام باشيم .

(1 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید