آرشیو پرسش و پاسخ ها: تاریخ ائمه علیهم السلام

رابطه احساسی وتعقلی حضرت زهرا(س)بافرزندان

س:رابطه احساسی وتعقلی حضرت زهرا(س)بافرزندان چگونه بود؟

(ع)ج: او مادر است و طبعاً داراى عاطفه و احساس مادرى است. ولى درآنجا كه بحث تعقل و منطق است عاطفه مادرى را ناديده مى‏ گيرد. على (ع) مى‏ فرمايد پيامبر(ص) بر ما وارد شد و من در بستر بودم. حسن(ع) و حسين تقاضاى آب كردند. پيامبر(ص) به سوى گوسفندى رفت كه درخانه ما بود آن را دوشيد و شير آن را در ظرفى نخست به حسن(ع) داد. حسين(ع) آمد كه اول او شير بنوشد. رسول خدا(ص) او را دور كرد. فاطمه (س) مادر بود و دلش بر حال طفل كوچكتر (حسين) سوخت. گفت اى رسول خدا (ص)آيا برادرش از او محبوبتر است؟
رسول خدا (ص) فرمود نه -وليكن حسن(ع) پيش از او درخواست آب كرد. 
حسنين با هم كشتى مى‏ گرفتند و با هم زور آزمایى مى ‏كردند. پيامبر(ص) حسن(ع) را تشجيع مى‏ كرد كه حسين(ع) را زمين بزن و به او جرأت مى ‏داد. فاطمه (س) از اين موضوع ناراحت مى ‏شد كه يا رسول الله آيا تو بزرگتر را تشجيع مى ‏كنى كه كودك خردسال را به زمين اندازد؟ (عاطفه مادرى) رسول خدا (ص)فرموددخترم نگران نباش اين جبرئيل است كه دارد حسين(ع) را تشجيع مى‏ كند و فاطمه (س) آرام مى‏ گيرد (تعقل).

(0 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید