آرشیو پرسش و پاسخ ها: تاریخ ائمه علیهم السلام

رابطه احساسی وتعقلی حضرت زهرا(س)باهمسر

س:رابطه احساسی وتعقلی حضرت زهرا(س)نسبت به همسرش چگونه بود؟

ج: ارتباط فاطمه (س) با همسر از ديدى به مانند همه همسران ارتباطى عاطفى است. او به مصداق سخن پيامبر(ص) شديداً همسر دوست است (خير نسائكم العفيفة الغلمة)  و حتى در مسجد در خطاب به ابوبكر مى‏ گويد از على (ع) دست برداريد، من اهانت و صدمه به على (ع) را نمى‏ توانم تحمل كنم .
از سوى ديگر داراى رابطه تعقل با على (ع) و داراى كفويت واقعى است. همرزم است و همراه، كمك كار على (ع) است و حتى مشاور او.على (ع) مى‏ رزمد و فاطمه (س) لباس و شمشير خون آلودش را مى‏ شويد .
او با همه اعلام نظرهایى كه درجنبه اسلامى با على (ع) دارد با همه دفاع‏ها از ولايت على (ع) و با همه بحثها و احتجاجات با دشمنان على (ع) دربعد عاطفى دچار چنان شرمى است كه حتى خجالت مى‏ كشد نياز مادى و غذایى خود را به على (ع) بگويد و يا از درد و صدمه وارده بر پهلو با على (ع) سخن بگويد و على (ع) در حين شستشوى فاطمه (س) براى دفن بايد از ورم بازويش خبردار گردد.

(0 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید