آرشیو پرسش و پاسخ ها: تاریخ ائمه علیهم السلام

درس بندگی حضرت فاطمه(س)به فرزندان

س:فاطمه(س)چگونه درس بندگی می دهد؟

ج: فاطمه (س) به فرزندان خود عملاً ياد داد كه چگونه خداى رابندگى كنند و چگونه مطيع و تسليم اوامر او باشند. و اين كارازراه تمرين عملى عبادت بود. زيرا فاطمه (س) خود عابده ‏اى بى‏ مانند و درمقام بندگى دربالاترين حد و صورت ممكن بود. كسى كه خداى را با تمام ذرات وجودش پرستش كرده و فرزندانش، چه بسا كه در نيمه‏ هاى شب شاهد حالات او بودند.
روح عبادت چنان دروجود فرزندانش ريشه دوانده بود كه هيچ گامى بر نمى ‏داشتند جز براساس قاعده و ضابطه عبادت. آنها به درجه‏ اى از رشد عبادى رسيده بودند كه به دنبال عبادت مرجحه مى‏ رفتند. در حال اعتكاف و در شرف خاتمه دادن آن بودند، ولى رسيدگى به مشكل مردم را از آن مهمتر دانسته و ترك اعتكاف گفتند. 
و يا داستان نماز شب زينب در شب يازدهم ماه محرم، آنهم در حاليكه برادران و عزيزان، و حتى فرزندان خود را در واقعه كربلا از دست داده، يكه و تنهاست در برابر آن همه مصائب، خيمه‏ هاى آتش زده ولى صاحب را شاهد است و ماجرا خود چيزى شبيه به افسانه است. مصائب و اتفاقات او را از نماز شب باز نمى‏ دارند او توان جسمى نداشته ولى به صورت نشسته آن را انجام داد.

(0 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید