آرشیو پرسش و پاسخ ها: تاریخ ائمه علیهم السلام

دیدگاه حضرت فاطمه(س)درباره فرزند

س:دیدگاه حضرت فاطمه (س)درباره فرزند چیست؟

ج: فاطمه (س) درباره فرزند اين تصور و انديشه را دارد كه امانتهاى خداوند در دست پدر و مادرند و والدين در برابر حفظ و رشد اين امانت مسؤولند. او فرزند را به عنوان كالایى بى‏ ارزش نمى‏ شناسد كه او را به دست للهها و دايه‏ ها بسپارد بلكه آنها را وجودهایى ارزنده و درخور احترام و كرامت ذاتى مى ‏شناسد كه بايد شخص مادر امر رسيدگى آنها را به عهده گيرد.
او فرزند دارى را شأن كوچكى نمى ‏دانست كه امر اداره آن‏ها را به ديگران واگذارد. و يا با احساس حقارت از بچه ‏دارى به دنبال مشاغل پر سر و صداى بيرون رود. او خانه را مركز انسان سازى مى ‏شناسد و فرزندان را ثمره باغ موجود كه درخور هرگونه اعتناهستند ،می شمارد.
او اين احساس را درباره فرزندان خود بيشتر دارد ازآن بابت كه از زبان پيامبر(ص) شنيده است خداوند ذريه پيامبران را در صلب من پيامبر(ص) قرار داده ولى نسل مرا در صلب على (ع) - پس من پدر اولاد فاطمه‏ ام ، پس فاطمه (س) طبعاً سرمايه‏ گذارى را درباره اينان لازم‏تر مى ‏شناسد.

(0 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید