آرشیو پرسش و پاسخ ها: تاریخ ائمه علیهم السلام

دیدگاه حضرت فاطمه(س)درباره خانواده

س:دیدگاه حضرت فاطمه(س)درباره خانواده چیست؟

ج: خانواده از ديدگاه فاطمه (س) كانونى مقدس است و ميزان قداست آن به حدى است كه او دوست دارد تمام مدت عمر و اوقات خود رادر آن بگذارند و آن را سنگرى محكم در جبهه كارزار جهانى بسازد.
همه چيز ازخانواده آغاز مى‏ گردد، حتى سعادت يا بدبختى يك ملت در خانواده رقم مى‏ خورد و عزت و سعادت جامعه از آنجا منشأ مى‏ گيرد. هم چنين اگر با ديدى وسيع‏تر نگريسته شود جنگها و صلحها در محيط و جو خانواده تكون مى ‏يابد. و در آنجاست كه كودكان، يعنى پدران فرداى بشر درس‏ها مى‏ آموزند بدين سان اگر بناى رشدى در جامعه اى است آغاز آن بايد از خانواده باشد.
فاطمه (س) به كانون خانوادگى دل بسته است، آنچنان كه وقتى مسأله تقسيم كار را پدرش با او مطرح مى‏ كند و معلوم مى ‏شود كه فاطمه (س) بايد در كانون خانواده به امور داخلى آن بپردازد، خداى را سپاس مى‏ گذارد. و به گرمى و سر و سامان دادن خانواده مى‏ پردازد و آن را چون كارگاهى براى تربيت رهبرى قرار مى‏ دهد.

(0 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید