آرشیو پرسش و پاسخ ها: تاریخ ائمه علیهم السلام

نقش حضرت فاطمه(س)در جنگ های اسلامی

س:نقش حضرت فاطمه(س)در جنگ های اسلامی چه بود؟

ج: فاطمه (س) زن است اما در برخى از جنگهاى اسلامى به همراه پدر حضور داشت و به زخم ‏بندى مجروحان و اصلاح ابزار جنگى مى ‏پرداخت. به هنگامى كه شايعه شهادت پيامبر(ص) در احد پيچيد و درمدينه هم نشر يافت فاطمه (س) به همراهى عده‏ اى اززنان خود را به صحنه رساند. پدر را زخمين يافت، گريان شد و دست در گردن او انداخت، خون زخمش را شست و زخم او را بست. 
آنگاه بالاى سر مجروحان ديگر رفتند، زخم آنها را بستند و مرهم نهادند و سپس به صورت جمعى بر سر نعش حمزه سيدالشهداء رفتند و به عزادارى پرداختند.  اين كار فاطمه (س) بعدها نيز ادامه يافت، هم درباره پدر و هم درباره شوهر.
تاريخ مى ‏نويسد در جنگهاى اسلامى كه على مجروح مى ‏شد اين فاطمه (س) بود كه زخم‏هاى على را مى‏ شست، مرهم مى‏ نهاد و آن را مى ‏بست - و يا اين فاطمه (س) بود كه شمشير خون آلود على را مى ‏شست، و آن را براى جنگ و مبارزه‏ اى ديگر آماده مى‏ كردو چنين اقدامى از يك زن عجيب است. البته نه براى فاطمه (س) كه عقلش بر احساسش غالب است و همه كار و تلاشش در راه خدا و براى خداست و حب و بغض او در اين مسير است .

(0 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید