آرشیو پرسش و پاسخ ها: تاریخ ائمه علیهم السلام

نقش حضرت فاطمه(س)در تحکیم انقلاب اسلامی

س:نقش حضرت فاطمه(س)در تحکیم انقلاب اسلامی چه بود؟

ج: فاطمه (س) در تحكيم انقلاب اسلامى و رشد و گسترش آن نقش مهم و ارزنده‏ اى داشت، چه در دوران قبل از هجرت و چه در دوران پس از آن. اقدامات حمايتى او ازپيامبر(ص)، همگامى و همرزمى او با على(ع)، تلاش‏هاى مقاومتى و هشدار دهنده‏ اش پس از وفات پيامبر(ص) به حدى بود كه اميرالمؤمنين على(ع) او را يكى از دو ركن مهم در حيات اسلامى معرفى مى كند.
على (ع) در سخنان خود پس از وفات فاطمه (س) فرمود اوست، همان ركن دومى كه امروز از دست دادم، پيامبر ركن اول حيات بود و فاطمه (س) ركن دوم، و اين واقعيتى است كه مطالعه درتاريخ و حيات فاطمه (س) آن را به صورتى روشن نشان مى‏ دهد .
ما تنها ذكرى از مقاومت فاطمه (س) و كتك خوردن او را مى ‏شنويم. اما شايد كمتر آگاه باشيم كه حركت فاطمه (س) دراحقاق حق با چه دشوارى‏ هایى همراه باشد و چه عذاب وجدانى را براى خلفاى حال و آينده او پديد آورد. و چه استخوان گلوگيرى براى او شد.
تنها در داستان فدك مسأله به حدى مهم است كه 150 سال بعد هارون، امام موسى بن جعفر (ع) را مى‏ طلبد كه بيايد و فدك را پس بگيرد. و شما مى ‏دانيد امام نسل پنجم فاطمه (س) است. و مى ‏دانيم امروز هم پرونده طرح شده فاطمه (س) گشوده و سندى براى محكوميت شان در نتيجه ناحقى‏شان در خلافت و رهبرى در اسلام است .

(1 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید