آرشیو پرسش و پاسخ ها: تاریخ ائمه علیهم السلام

محبت حضرت فاطمه(س)به پدر

س:محبت حضرت فاطمه(س) به پدر چگونه بود؟

ج: دوستى و محبت فاطمه (س) به پدرش زبان زد بود و اين محبت درحدى بس فراتر از حد رابطه دخترى با پدر خويش است او پيامبر(ص) را ازديدى به چشم پدرى مى ‏نگريست و از ديدى بس عميق ‏تر به چشم يك مراد و يك پيشوا و عقلاً اين جنبه ازاو قوى‏ تر بود زيرا او قدر مقام و رتبت پدر و آبرومندى و رسالت الهى او را بيش از ديگران مى‏ شناسد.
چهره عاطفى او نسبت به پدر از سوئى دخترانه است و ما مى ‏دانيم كه دختران را به پدر عنايتى بيشتر از پسران است و از سوئى ديگر محبت او رنگ مادرانه داشت تا حدى كه با دستهاى كوچكش چون مادرى مهربان پدر را نوازش مى‏ كرد.
با پدر هم خانه است و اوقات فراغت پدر با اوست ولى كمك كار او، يار و غم خوار او، حامى اوست، از او دلجوئى دارد، ايمان به مكتب پدر، و اعتقاد به رسالت او سبب مى‏ شود كه اين محبت و عاطفه رنگ و بوى الهى مى‏ گيرد و او را بيش از پيش مريد پدر سازد.
پس از ازدواج كه طبعاً فاصله‏ اى بين او و پدر افتاد، تحمل جدائى بر او گران بود. على(ع) و فاطمه (س) در خانه‏ اى زندگى مى‏ كردند كه كمى از خانه پيامبر(ص) دور بود اين دورى براى فاطمه (س) و رسول خدا (ص) دشوار بود. پيامبر (ص) روزى به او فرمود قصد دارم تورا نزديك خودم منتقل سازم. سپس با حارثة بن نعمان مذاكره كرد و فاطمه (س) را به خانه او كه نزديك خانه پيامبر(ص) بود منتقل ساخت. 

(1 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید