آرشیو پرسش و پاسخ ها: تاریخ ائمه علیهم السلام

حضرت فاطمه(س) محو ر دیانت

س:چراحضرت فاطمه(س)محوردیانت است؟

فاطمه (س) محور ديانت ديروز و امروز بشر است. به بركت او چراغ اسلام روشن است و در سايه تربيتش فروغ شيعه پر÷ تو افكن - اين همه آثار تربيت از وعظها و سخنرانى ‏ها، و اين همه آموزش‏هاى دينى از تعليمات و تبليغات همه از فاطمه (س) است و خيراتش هم به فاطمه (س) بر مى‏ گردد.
فاطمه (س) زنى است كه تحولات جهان تشيع در طول تاريخ، و حتى تحولات جهان اسلام در جنبه حركت آفرينى و رشد از او منشاء مى‏ گيرند. چه بسيارند آثار خدماتى و انسانى كه درسايه حيات فاطمه (س) پديد آمده‏ اند. اين همه آثار ديانت از مساجد و بارگاه‏ ها، از حسينيه ‏ها و مراكز تبليغى، اين همه مدارس علمى و دينى همه از آثار فاطمه (س) است .
او محور عالم عصمت است، محور فضيلت است، محور عفت و تقواست، محور تبليغ است، محور تلاش پدران درباره دختران است، محور گسترش دين و مذهب است. و او حتى محور و ميزان عمل محبان و مبغضان است، يوزن فيها اعمال المحبين لنا و المبغضين لنا .
هم چنين فاطمه (س) محور نجات گنهكاران از دوزخ است، او را فاطمه (س) ناميده ‏اند بدان خاطر كه خدا او وذريه‏ اش را از آتش دوزخ دور داشته است، البته بدان شرط كه خداى را در سايه اعتقاد به توحيد و به آنچه من پيامبر آورده ‏ام ملاقات كند. (سميت فاطمه - لان الله فطمها و ذريتها من النار - من لقى الله بالتوحيد و الايمان بما جئت به 

(0 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید