آرشیو پرسش و پاسخ ها: تاریخ ائمه علیهم السلام

حضرت فاطمه(س) محور سادات

س: چراحضرت فاطمه(س)محورسادات است؟

ج: فاطمه (س) محور سادات است. مليونها نفر در جهان بشريت زندگى مى‏ كنند كه شجره حسب و نسبشان به فاطمه (س) پيوند مى‏ خورند. با آن همه دشوارى و مشكل تراشى خصم در سر راه رشد خاندان پيامبر(ص) و با آن همه محدوديت‏ها كه در ارتباط با آنان پديد آوردند باز هم نسل او به ميزان و حدودى است كه يك فاميل چند مليون نفرى را تشكيل‏ داده و همه آنها از دامان فاطمه (س) به وجود آمدند. وچه بسيار ازآنان كه ستارگان درخشان اين امت در علم و تقوا بوده‏ ند.
نوع سادات جهان امروز را در نظر آوريم از سادات علوى، فاطمى، حسنى، حسينى، زينبى، زيدى، جعفرى، رضوى، اسمعيلى، موسوى، همه و همه از نسل فاطمه ‏اند. پس او چشمه جوشان و فيض الهى است و به تعبير عالمى در تفسير سوه كوثر  معنى خير كثير وجود صدها هزار خانواده سيادت است كه هر كدام وارث صفاتى از فاطمه‏ اند. و چه بسيار از آنها كه براى حمايت از دين برخاسته و تا پاى جان به پيش رفته‏ اند. پس دامن زهرا (س) دامن فضيلت و خير و بركت است .

(1 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید