آرشیو پرسش و پاسخ ها: تاریخ ائمه علیهم السلام

حضرت فاطمه (س) محور امامت

س: چرا حضرت فاطمه (س) محور امامت است؟

ج: فاطمه (س) محور امامت است. خداوند به او مژده داد كه از نسلش 11 ذريه پاك و امام پديد آيد كه همه هدايتگر دوران خود مى ‏باشند. ام الائمه است و ام الازهار (مادر شكوفه‏ هاو گلهاى اسلام) و هم ام انوار الائمه نام دارد زيرا كه نورامامان ازاو مشتق است .
او حامل سرّ مستودع خدا، ولى امرو بقية الله است. در دعاى حاجتى كه به اسم اوست چنين مى‏ خوانيم: 
اللهم انى اسالك بحق فاطمة و ابيها و بعلها و بنيها، و السّر المستود ع فيها - ان تصلى على محمد و آل محمد (ص) و ان تفعل بى ما انت اهله - و ان تقضى حوائجى  خداوندا از تو مسألت دارم كه بحق فاطمه (س) و پدرش، و شوهر و فرزندانش، و سرّ وديعه نهاده دراو، كه بر محمد (ص) و آلش درود فرستى، و آنچه خود اهل و سزاوار آنى برايم انجام دهى و حوائجم را برآورده سازى.
فاطمه (س) آن زنى است كه نور امامان از او پديد آمده و تداوم يافت. در زيارتش مى‏ خوانيم: 
- حليفة الورع و الزهد - و نفاحة الفردوس - والخلد اللتى شرف مولدها بنساء الجنة - و سللت منها انوار الائمة و ازجت دونها حجاب النبوة و... و بدين سان او امامت اسلام را به تاريخ بشريت و به انبياى گذشته الهى پيوند مى‏ دهد. روايات در اين زمينه بسيارند و مورد ديگرى را به اين شرح ذكر مى‏ كنيم: 
قال رسول الله (ص) فاطمة بهجة قلبى و ابناها ثمرة فوادى و بعلها نور بصرى - و الائمة من ولدها امناء ربى و حبله الممدود بينه و بين خلقه... پيامبر(ص) فرمود فاطمه (س) مايه روشنائى دل من است و فرزندانش ميوه دل من هستند و شوهر او نور چشم من است و امامان ازفرزندان او امناى پروردگار من‏ هستند، و رشته ممدود خدا بين اووخلق خدايند...

(0 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید