آرشیو پرسش و پاسخ ها: انحرافات جنسی

حکم هم جنس بازی

 

همجنس بازی چه حکمی دارد
همجنس بازی از گناهان کبیره است و و حکم آن به تناسب نوع عمل متفاوت است هم جنس بازی هم در مورد مردان با عنوان "لواط" در قرآن ذکر شده و به شدت تقبیح گردیده؛
ولی هم جنس بازی زنان در قرآن به صراحت نیامده و مجازات هم جنس بازان زن و مرد هم در قرآن بیان نشده و ما در این موارد باید به بیان رسول خدا و امامان مراجعه کنیم. در مورد هم جنس بازی مردان (لواط) آمده: از امام صادق در مورد مردی سؤال شد که با مرد دیگری لواط کرده است. امام فرمود: اگر فاعل محصن بوده ( یعنی زن داشته و مانع از بهره گیری نداشته) باید کشته شود و اگر محصن نبوده باید حد (صد ضربه شلاق) بخورد. پرسیده شد مردی که لواط داده چی؟ فرمود: او در هر حال کشته می شود».(من لا يحضره الفقيه ، شيخ صدوق ، ج 4 ، ص 42،)
امام صادق فرمود: حرمت لواط از حرمت زنا بیشتر است؛ زیرا خدا قومی را به خاطر حرمت این گناه نابود کرد؛ ولی هیچ قومی را به جهت حرمت زنا نابود نکرده است».(وسائل شيعة (الإسلامية) ، ج 14 ، ص 249.)
و در مورد همجنس بازی زنان آمده:
«حفص بن البختري " أنه دخل نسوة على أبي عبد الله ( عليه السلام ) فسألته امرأة منهن عن السحق ، فقال : حدها حد الزاني ، فقالت امرأة : ما ذكر الله ذلك في القرآن ؟ فقال : بلى ، فقالت : أين هو ؟ قال : هن أصحاب الرس " ؛
زنانی بر امام صادق وارد شدند و زنی از آنان از همجنس بازی زنان سؤال کرد و امام فرمود حد آن حد زنا است. زنی گفت: در قرآن سخنی از (هم جنس بازی زنان) آمده؟ امام فرمود: آری. اصحاب رس به این فساد گرفتار بودند». بنا بر این اگر خداوند ما را فقط به قرآن ارجاع داده بود، شما حق داشتید بگویید چون در قرآن در مورد مجازات زنای محصن و محصنه و هم جنس بازی کیفری خاص ذکر نشده، پس کیفر زنای محصن و محصنه ، همان کیفر زنا است و هم جنس بازی هم کیفر ندارد و حداکثر باید تنبیه شود.
( من لا يحضره الفقيه ، ج 4 ، ص 42 - 43. )


(0 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید