آرشیو پرسش و پاسخ ها: تاریخ اسلام

عمرة القضای رسول خدا در سال هفتم هجری

س:ماجرای عمرةالقضاء چه بود؟

ج:  رسول خدا عليه السلام در ششم ذى قعده سال هفتم ، به جاى عمره اى كه در سال گذشته نتوانست انجام دهد با همان عده از اصحاب كه در حديبيه شركت داشتند به عنوان عمره رهسپار مكه شد و شصت شتر قربانى و صد اسب و مقدارى اسلحه نيز با خود برد و چون نزديك مكه رسيد اسبها و سلاحها را در بطن ياجج  به جاى گذاشت .
اهل مكه با شنيدن رسيدن رسول خدا، مكه را خالى گذاشتند و رسول خدا در حالى كه بر شتر قصواء سوار بود و مسلمانان شمشير بسته پيرامون وى را گرفته بودند سواره طواف كرد و حجرالاسود را با چوبدستى خود استلام كرد و عبدالله بن رواحه  كه مهار شتر او را گرفته بود و پيشاپيش رسول خدا مى رفت رجز مى خواند:

خلوا بنى الكفار عن سبيله
خلوا فكل الخير فى رسوله ...  [1]
اى كافرزادگان از سر راه او كنار رويد، همه خوبى در رسول خداوند است 

رسول خدا صلى الله عليه و آله طبق قرار داد، سه روز در مكه ماند و در همين مدت با ميمونه  دختر حارث بن حزن هلالى  ازدواج كرد و روز چهارم با مسلمانان از مكه بيرون رفت .



[1] اين ابيات ادامه دارد (رك : تاريخ پيامبر اسلام ، ص 524)

(0 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید