آرشیو پرسش و پاسخ ها: شخصیت های تاریخی

دلیل فاسق دانستن ولید بن عقبه

س: چرا ولید بن عقبه را که مسلمان شده بود و فرمانده بخشی از سپاه اسلام بود را فاسق می خوانند؟

ج: البته اینکه ولید به فسق افتاد ادله زیادی وجود دارد اما در اینجا فقط به اولین اشتباه وی پس از اسلام آوردنش بسنده می کنیم و به ذکر رفتار فاسقانه وی در مراحل بعدی زندگیش بالاخص پس از وفات  رسول خدا نمی پردازیم.

پس از آنكه بنى مصطلق اسلام آوردند، رسول خدا صلى الله عليه و آله ، وليد بن عقبه  را نزد ايشان فرستاد و چون شنيدند كه وليد به طرف ايشان مى آيد سوار شدند و به استقبال وى شتافتند، اما وليد از ايشان ترسيد و برگشت و به رسول خدا گفت : آنها مى خواستند مرا بكشند و از دادن زكات هم امتناع ورزيدند. رسول خدا تصميم گرفت به جنگ ايشان برود، در اين ميان وفد بنى مصطلق رسيدند و گفتند: اى رسول خدا! ما شنيديم كه فرستاده ات نزد ما مى آيد، بيرون آمديم كه او را احترام كنيم و زكاتى را كه نزد ماست به وى تسليم داريم ، اما او به سرعت بازگشت و بعد خبر يافتيم كه گفته است : ما براى جنگ با او بيرون آمده ايم ، به خدا قسم كه ما را چنين نظرى نبوده است .

(1 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید