آرشیو پرسش و پاسخ ها: علماء و اندشمندان

تفاوت بین دانشمند و عالم

 

تفاوت دانشمند با عالم در چیست و آیا ابوعلی سینا رحمة الله علیه دانشمند بود یا عالم بود و کتابهایش دچار خطا هستند مانند کتابهای دکتر شریعتی که دغدغه دین داشت یا تمامشان آموزنده هستند و کتابهایش بدون خطا و اشتباه هستند

از نظر لغت ولفظ فرق بین عالم و دانشمند نیست معنای هر دو کلمه به کسی اطلاق میشود که دارای علم وتخصص بیشتری نسبت به عموم مردم باشد ولی اصطلاحا عالم به کسی میگویند که در علوم دینی خبرویت دارد ودانشمند به کسی که در علوم مدرن و فنون مورد نیاز علم امروزی خبره متخصص باشد اما ابو علی سینا چون در هردو حوزه (دینی و پزشکی وشیمیدان و..) تبهر و صاحب کلام بودهم اطلاق کلمه عالم درست است و هم دانشمند اما سوال سوم شما که فرمودی کتابهایش دچارخطا باشد باید به این نکته توجه داشت که غیر از معصومین همه علما و دانشمندان خطا پذیر هستند و امکان لغزش و اشتباه در آثار انان وجود دارد .


(23 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (1)
ناشناس
۲۱ دی ۱۳۹۷ ساعت۲۲:۴۹
خوب بود
فقط بهتر بود در مورد خود واژه ی علم و دانش هم توضیحی داده میشد
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید