آرشیو پرسش و پاسخ ها: تاریخ اسلام

مسلمان شدن سعد بن معاذ و اسید بن حضیر

س: سعد بن معاذ و اسید بن حضیر چونه مسلمان شدند؟

ج: اسعد بن زراره  همراه مصعب بن عمير به محله بنى عبدالاشهل  و بنى ظفر رفتند تا سعد بن معاذ و اسيد بن حضير را كه هر دو مشرك و از اشراف قوم خود بودند با اسلام دعوت كنند. اسيد حربه خود را برداشت و به سوى آن دو رهسپار شد، به آنان دشنام و ناسزاگويى آغاز كرد، ولى مصعب  به او گفت چه مانعى دارد كه بنشينى تا با تو سخن گويم . اسيد نشست و با شنيدن دعوت مصعب  و آياتى از قرآن مجيد، گفت : براى مسلمان شدن چه بايد كرد؟ آنگاه به دستور مصعب  برخاست و غسل كرد و جامه پاكيزه ساخت و شهادت حق بر زبان راند و سپس به آن دو گفت ، اگر سعد بن معاذ هم به اسلام درآيد، ديگر كسى از بنى عبدالاشهل  نامسلمان نخواهد ماند هم اكنون او را نزد شما ميفرستم .
سعد هم به همان ترتيب ، پس از شنيدن دعوت اسلام و آياتى از قرآن مجيد، تطهير كرد و شهادت حق بر زبان جارى ساخت . گفته اند: كه در آن شب ، يك مرد يا زن نامسلمان در ميان بنى عبدالاشهل  باقى نماند به اين ترتيب كار انتشار اسلام در مدينه به جايى رسيد كه در هر محله از محله هاى انصار مردان و زنانى مسلمان بودند.

(1 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید