آرشیو پرسش و پاسخ ها: فقه و اقتصاد

کسب حلال

 

آیا در اذان گفتن اشهد ان علی ولی الله واجب است و یا مستحب است
دوم اینکه در رابطه با کسب حلال سودی که اسلام جایز می‌داند چند درصد است اگر این سود 20 درصدر است می‌توانیم تبیدل به 30 یا 35 درصد کنیم و مازاد 20 را خرج کارهای خیریه مثلا تهیه جهیزیه برای نیازمندان قرار بدهیم .با توجه به اینکه ما نرخ را به 30 یا 35 ارتقاء بدهیم نسبت به بقیه مغازه‌دار‌ها هنوز هم قیمت ما ارزانتنر از بقیه جاها است آیا این جایز است شرعاً یا خیر ؟

باسلام در اذان گفتن اشهدان علیا ولی الله مستحب است
سود در معاملات و تجارت بستگی به شرایط خرید وفروش داره سود سفارش شده در سیره معصومین (ع) ده درصد است البته متاسفانه کسبه ما کمترخدا را درنظر میگیرند و بیشتر به منافع و سود خود فکرمیکنند وکمتر به مصلن جامعه میاندیشند



(1 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (2)
خانم مهران
۲۰ آذر ۱۳۹۵ ساعت۱۶:۱۲
سلام بنده در یکی از شهرهای جنوبی زیورآلات دست ساز درست کرده و با دستمزد خیلی پایین میفروشم . یکبار با زحمت ،چند چیزی مثل کمی مهره و مروارید و پلاک دستبندی، از تهران خرید اینترنتی کردم و با پست دریافت کردم . قیمت همینها در شهرما بیشتر است . آیا من میتوانم به قیمت شهرخودمان بفروشم؟ چون مواد خریداری شده محدود هستند و اگه کسی سفارش داد مجبورم از شهرخودمان تهیه کنم . و نمی توانم دو چیز مثل هم را به دوقیمت بفروشم .
آیا کار بنده حلال است یا اشکال دارد؟
طاهرزاده
۲۱ آذر ۱۳۹۵ ساعت۰۴:۵۹
باسلام خریدن به قیمت کمتر و فروش به قیمت بیشتر اشکال ندارد اصلا تجارت همین است ولی بشرط آنکه خیلی گرانفروشی نباشد و سود شما پسر ازکسر مخارج بطور معمول باشد اجحاف و گرانفروشی فریب مومنین است وجایز نیست
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید