آرشیو پرسش و پاسخ ها: مسائل جنسی

راه تشخيص منى و احتلام در زنان

راه تشخيص منى و احتلام در زن چيست؟

 همه مراجع (به جز آيات عظام تبريزى، بهجت و نورى): خروج ترشّحات زن، اگر همراه با شهوت (اوج لذت جنسى) باشد، حكم به جنابت آنان مى‏شود و لازم نيست با جستن بيرون آيد و بدن سست شود و اگر بدون شهوت باشد، حكم به منى نمى‏شود مگر آنكه از راه ديگرى يقين كند منى است.(1)

 آيت‏الله بهجت: خروج ترشّحات زن اگر همراه با شهوت (اوج لذت جنسى) باشد و با جستن بيرون آيد، حكم به منى مى‏شود و اگر هيچ يك از دو علامت و يا يكى از آنها را نداشت، حكم به منى نمى‏شود مگر آنكه از راه ديگرى يقين كند منى است.(2)

 آيات عظام تبريزى و نورى: خروج ترشّحات زن اگر همراه با شهوت خاصى (اوج لذت جنسى) باشد و بدن پس از آن سست شود، حكم به منى مى‏شود و اگر هيج يك از دو نشانه يا يكى از آنها را نداشت، حكم به منى نمى‏شود مگر آنكه از راه ديگرى يقين كند منى است.(3)

پى ‏نوشت‏

 (1) توضيح ‏المسائل مراجع، م 346 آيت‏ الله وحيد، توضيح‏ المسائل، م 352 آيت‏ الله سيستانى، تعليقات على العروة، ج 1، غسل الجنابة، الاول آيت‏ الله خامنه‏ اى، اجوبة الاستفتاءات، س 171. آيت‏ الله صافى، هدايةالعباد، ج 1، م 175.

 (2) آيت‏ الله بهجت، توضيح‏ المسائل مراجع، م 346.

 (3) آيت‏ الله تبريزى، استفتائات، س 248.

 

(8 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید