آرشیو پرسش و پاسخ ها: جوانان

راه تشخيص منى و احتلام در مردان

 راه تشخيص منى و احتلام در مرد چيست؟

همه مراجع (به جز آيات عظام بهجت، صافى و مكارم): خروج منى در مرد داراى سه نشانه است: 1. همراه با شهوت باشد. 2. با جستن بيرون آيد. 3. بدن سست شود. اگر هيچ يك از نشانه‏هاى سه گانه و يا يكى از آنها را نداشت، حكم به منى نمى‏شود مگر آنكه از راه ديگرى يقين كند كه منى است.(1)

 آيات عظام بهجت و مكارم: خروج منى در مرد داراى دو نشانه است: 1. همراه با شهوت باشد. 2. با جستن بيرون آيد. اگر هيچ يك از دو نشانه يا يكى از آن دو را نداشت، حكم به منى نمى‏شود مگر آنكه از راه ديگرى يقين كند كه منى است.(2)

 آيت‏ الله صافى: اگر با شهوت و جستن بيرون آيد و يا با جستن بيرون آيد و بدن سست شود، آن رطوبت حكم منى را دارد و اگر هيچ يك از اين دو نشانه را نداشت، حكم به منى نمى‏شود مگر آنكه از راه ديگرى اطمينان پيدا كند كه منى است.(3)

پى‏ نوشت‏

 (1) توضيح‏ المسائل مراجع، م 346 آيت‏ الله وحيد، توضيح‏ المسائل، م 352 آيت‏ الله نورى، توضيح‏ المسائل، م 347 آيت‏ الله خامنه‏ اى، اجوبة الاستفتاءات، س 180.

 (2) آيت‏ الله بهجت، توضيح‏المسائل مراجع، م 346 و آيت‏ الله مكارم، تعليقات على العروة، غسل الجنابة.

 (3) توضيح المسائل، م 1352.

 

(7 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید