آرشیو پرسش و پاسخ ها: عدالت

چرا دعا مستجاب نمی شود؟

 

سلام.میخواستم بدونم چرا دعای من مستجاب نمیشه؟

باسلام دوست عزیز شاید خیلی وقت ها شده که هر چی دعا می کنیم دعاهامون مستجاب نمیشه این رو باید به خاطر داشته باشید که هیچ کار خدا بدون حکمت ودلیل نیست.
بطورکلی چن تا از موانع استجابت دعا رو نقل میکنم :
موانع استجابت دعا:
1- ترک امر به معروف و نهی از منکر:کسانی که این دو فریضه الهی را ترک می کنند دعایشان مستجاب نخواهد شد.چنانکه پیامبر گرامی اسلام در این باره فرمودند:امر به معروف و نهی از منکرکنید؛یا:خداوند برترین شما را به بهترین شما مسلط می کند و خوبترین شما دعا می کنند،ولی مستجاب نمی شود.

2- ستم و تجاوز به حقوق دیگران:یکی از موانع در پذیرش دعا تجاوز به حقوق دیگران است که در روایات فراوانی بر این مطلب تأکید شده است.علی (ع)فرمودند:خداوند به عیسی بن مریم وحی فرمودند:به اشراف(و بزرگان)بنی اسرائیل بگو:.......من هرگز دعای کسی از شما یا دیگر آفریدگانم را که بر گردنش حقی از دیگران است اجابت نخواهد کرد.

3- کسب حرام:پیامبر گرامی اسلام(ص) فرمودند:همانا بنده دستش را(برای دعا) به درگاه خدا بالا می برد،در حالی که خوراکش حرام است،با چنین حالی،چگونه دعایش مستجاب می شود؟همچنین،در حدیثی قدسی،خداوند فرمود:.

4- غفلت و بی خبری: رسول گرامی اسلام (ص) فرمود:بدانید خداوند دعایی را که از دلی غافل و بی خبر باشد اجابت نمی کند.

5- مخالفت با حکمت الهی: در برخی موارد،انسان به سبب نداشتن آگاهی،چیزی را از خدا می خواهد که با حکمت الهی سازگاری ندارد و به مصلحت او نیست و از این رو دعایش مستجاب نمی شود.امام علی (ع) در این باره می فرمایند: به راستی که کرم (و بزرگواری)خدای سبحان حکمت او را نقض نکند؛و از این رو هر دعایی اجابت نشود.
و....



(0 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید