آرشیو پرسش و پاسخ ها: تاریخ اسلام

تهمت زنندگان غرب به پیامبر اسلام

س2: چه کسانی به پیامبر اسلام تهمت جنگ طلبی و قدرت طلبی زده اند؟ هر کدام در این باره چه می گویند؟

ج:

۱ـ بسوئه: دربارة پيامبر اكرم‌(ص) با كمال بي‌انصافي و جهالت چنين مي‌گويد: ((پيغمبرِ... اعراب خود را فرستادة خدا معرفي كرد و پس از آنكه ملتهايي نادان را فريفت، از نفاق و تفرقه‌اي كه ميان كشورهاي همسايه وجود داشت، سود جست و با كمك شمشير و جنگ‌هاي خانمان برانداز دينِ شهوانيِ خود را رواج داد...)).
۲ـ كارل بروكلمان: مي‌گويد: ((... از سويي ديگر همين پيامبر بر شمشير تكيه كرد تا پرستش آئين خود را بر ملتها واجب گرداند. و بر مسلمين واجب مي‌گرداند كه دشمني خويش را بر غير مسلمان اعلام دارد و در هر جا كه ايشان را بيابد بر آنان دشمن باشد، زيرا نبرد با غير مسلمان واجب ديني است.))
۳ـ مسيونر كولي مي‌گويد: ((در قرن هفتم ميلادي دشمني در شرق بپا خاست و آن اسلام بود كه نيروئي تازه را پي افكند و با سخت‌ترين انواع تعصب بپاخاست و محد در دست هر كسي كه از او پيروي و اطاعت گزيد شمشيري داد و مقدس‌ترين قوانين اخلاق را زير پا نهاد، براي پيروان خويش ناروائي و ستم و سلب اموال ديگران را مباح گردانيد، و كساني را كه در ميدان نبرد كشته مي‌شدند وعده داد كه از لذات جاويد آخرت بهره‌مند خواهند شد...))
۴ـ جوليان مي‌گويد: ((اين اعراب بودند كه آئين خود را با نيروي شمشير خويش بر مردم فرض قرار دادند و بر خلق اعلام مي‌كردند كه: يا اسلام را بپذيريد و يا به استقبال مرگ بشتابيد! در حالي كه پيروان مسيح با نيكوكاري و احسان خويش مردم را هدايت مي‌كردند و راه راست مي‌نمودند.))
۴ـ لاپتي لوونيان مي‌گويد: ((تاريخ اسلام زنجير خوفناكي از خونريزيها و نبردهاي سراسر خونين بود.))
۵ـ ج. ايزاك مي‌گويد: ((محمد بر پيروان خويش فرمان داد تا همه جهانيان را به زير رايت اسلام بكشند و اگر ضرورت ايجاب كند از توسل به شمشير خودداري نورزند)). 

 

(0 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید