آرشیو پرسش و پاسخ ها: تاریخ اسلام

تهمت جمگ طلبی به پیامبر صلح

س: برخی از دشمنان اسلام می گویند پیامبر اکرم به زور شمشیر و به خاطر جنگ طلبی هایش پیروز شده است و پیامبر خشونت است؟ چرا؟

ج: از قرن‌ها پيش و پيش از جنگ‌هاي صليبي در غرب، تلاش مي‌شد كه چهره پيامبر ما را مخدوش نشان داده و آن حضرت را جنگ‌طلب و به دور از صلح معرفي كنند؛ اقدامي كه تاكنون نيز توسط اقليتي در غرب ادامه دارد چنان‌كه آنها به رغم آنچه راجع به تساهل و تسامح و احترام به افكار و مقدسات ديگران مطرح مي‌‌كنند و حتي جامعه خود را سكولار معرفي مي‌كنند، هنوز پيش‌زمينه‌هاي فرهنگي آنان از بين نرفته و با اين‌كه بين پيامبران هيچ اختلافي نيست و خداوند همه آنان را براي هدف واحد اصلاح و هدايت انسان‌ها فرستاده، آنان به تلاش در فرق گذاشتن بين پيامبران ادامه داده؛ يكي را پيام‌آور صلح و دوستي و ديگري را به گونه‌اي ديگر معرفي مي‌كنند.
دشمنان اسلام خود را به زحمت انداخته‌اند تا از پيامير اكرم(ص) چهره‌اي خشن و خونريز بكشند و ثابت كنند كه پيشرفت سريع اسلام در شرق به نيروي سلاح و زور و شمشير بوده، و گرويدن ملل مغلوب به اسلام، تنها به زور و قدرت و با شمشير بوده است. اين تهمت معروفي است كه اغلب نويسندگان غرب در طول چند قرن روي آن تبليغ كرده‌اند و در نظر عموم مردم به صورت حقيقت و يك امر واقعي و بديهي جلوه ‌داده‌اند.

(1 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید