آرشیو پرسش و پاسخ ها: تاریخ اسلام

سوال راجع به عقب ماندگی مسلمانان

 

سلام بر شما.
جسارت نباشه اما من جوابهای طولانی را نمی خوانم. لطفا خیلی خلاصه پاسخ دهید. بالاخره هر کس سلیقه و روحیاتی دارد. عذر خواهی مرا پذیرا باشید.
سوال:
در حقانیت اسلام اصلا بحثی نیست و به دلایل عقب ماندگی مسلمانان هم که کم نیست، اصلا کاری نداریم.
آیا میتوان گفت که یکی از این دلایل، پرداختن بیش از حد به دین است؟ بحثم درباره سرگرم شدن افراطی به دین و غافل شدن از تحصیل، علم و پیشرفت هست. آیا این مورد، را میشه به یکی از چندین دلیل، عقب ماندگی مسلمانان و شیعیان که روزی شاید ابر قدرت بودند، حساب کرد؟
همانگونه که امام علی (ع) روزها را به تلاش و آبادانی می پرداخته و شبها به عبادت مشغول می شده، اگر شیعیان، بیش از حد نیاز و عرف، به دین سرگرم و مشغول نمی شدند، و به شفاعت صرف، معصومین دل خوش نمی کردند و شرکت کردن زیاد در مراسم مذهبی رو از قدیم کمتر می کردند، آیا امروز از هر نظر، پیشرفته تر نبودیم؟
فقط خلاصه پاسخ دهید. پاینده باشید.

باسلام مجدد دوست عزیز اسلام دین جامع و همه سونگری است که به همه جوانب زندگی بشر توجه دارد هم به مسئله عبادی وهم معیشتی و هم به تفریحات و مسائل فنی و فرهنگی توجه کرده و برای هرکدام دستورالعملی کاربردی پیشنهاد کرده وچنانچه جامعه و مردم به آن تمسک کنند و عمل نمایند سعادت بشر وآرامش درهمه ابعاد محقق میشود مشکل بشریت این است که از جاده و مسیر معنویت و پیامبران منحرف شده و سرگردان و حیران درپی مسیر سعادت میگردد مسئله شفاعت معصومین(ع) که شما را نگران کرده فقط به جهت امید دادن به خطاکاران و گمراهان جامعه است تا جامعه باز هم بتواند از از استعداهای همه افراد کمال استفاده را ببرد


(0 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید