آرشیو پرسش و پاسخ ها: تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی

معرفی کتاب در زمینه امامزادگان ایران

سؤال:

در ایران‌ امامزادگان‌ زیادی‌ وجود دارد، که‌ برخی از ایشان نسب و شجره‌ نامه‌ی مکتوب وجود ندارد؛ اول اینکه؛ اطلاعات‌ لازم‌ در این‌ مورد را چگونه‌ می‌توان‌ کسب‌ کرد؟ و دوم اینکه؛ در صورت امکان کتاب یا مقاله‌ای در این رابطه معرفی نمایید.

جواب:

کسب اطلاع از نسب و شجره‍‌نامه‌ی امام زادگان و بقاع متبرکه نیازمند علم نسب شناسی است؛ که یادگیری آن کار دشواری است. لذا پیشنهاد می‌شود به کتب و مقالاتی مراجعه فرمایید که از طرف اداره اوقاف در این رابطه منتشر شده‌‎است. از جمله‌ی این کتب و مقالات می‌توان به کتاب دائرة‌المعارف‌ مفصّل‌ بِقاع‌ متبرکه‌، در ذکر احوال‌ امامزادگان‌ و بِقاع‌ متبرکه‌ ایران‌، تحقیق‌ و تألیف ‌محمد مهدی ‌فقیه‌ محمدبن‌ بحرالعلوم‌ گیلانی‌، از انتشارات‌ مسجد جمکران‌، چاپ‌ اول‌، ۱۳۷۶ هجری‌شمسی‌؛ اشاره کرد، که به مورد پژوهشی امام زادگان ری و قم پرداخته‌است.

(3 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (0)
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید