آرشیو پرسش و پاسخ ها: جوانان

ارتباط پسر و دختر به نیت ازدواج

ارتباط پسر و دختر با همدیگر به نیت پاک ازدواج چه حکمی دارد؟
با سلام دوست عزیز؛ از نظر اسلام هرگونه ارتباط(حضوری، تلفنی، پیامکی و...)بین زن و مرد نامحرم جایز نیست ولی در موارد اضطرار مثل خرید کردن، در کلاس دانشگاه و یا مکالملات روزمره و معمولی اشکال ندارد و اگر به نیت ازدواج با حضور خانواده ها باشد اشکال ندارد اما هرگونه ارتباط پنهانی بین زن و مرد نامحرم جایز نیست. 
(10 رای)
این مقاله مفید بود
این مقاله مفید نبود

این قسمت مخصوص ثبت نظر کاربران در خصوص سوال پرسیده شده میباشد. لطفا از ثبت سوال جدید در این بخش خودداری فرمایید. برای ثبت سوال جدید از گزینه "ارسال سوال" استفاده نمایید. بدیهی است به سوالاتی که در این صفحه پرسیده شود ، پاسخی از طرف سایت داده نخواهد شد.
نظر (3)
زينب
۲۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت۱۷:۱۵
سلام ،من باپسري آشنا شدم از اول به قصدازدواج بود الان٧ماهه باهم چت ميكنيم وتلفني حرف ميزنيم پسره كار نداره واسه همين ميگه تا كارپيدا نكنم نميتونم بيام خواستگاريت الانم ميخوادبره سربازي گفته بعدش ميرم سركار بعدم ميام خواستگاريت خونواده ها نميدونن ميخوايم اگه جور شدازدواج كرديم نگيم از طرق چت بوده من واقعا دوسش دارم پسر نمازخون و مذهبي هس خيليم رو ايمانم كار كرده و نسبت به قبل اعتقاداتم محكم تر شده من دخترچادريم تنها پسري بوده كه گذاشتم موهامو ببينه يا درمورد مسائل خصوصيم بهش گفتم چون واقعا قصدمون ازدواجه من منتظرش ميمونم تا وقتي كه بخواد اونم همش ميگه هرچي خدابخواد و قسمت باشه اين كار ما هم گناه هست؟؟آخه اجازه نميده بحثايي كنيم كه تحريك كننده باشه مثل سكس چت حتي كاري ميكنه كه منم خودمو كنترل كنم و گناه نكنم خواهش ميكنم جواب بدين
خانم حیدری
۲۵ خرداد ۱۳۹۵ ساعت۱۰:۰۲
سلام .من دختری 17 ساله هستم که درس می خوانم و پارسال که کربلا رفته بودیم یکی از همراهانمان در واقع فامیل دور می شود به من علاقمند شده و همراه خانواده یشان چند بلر به خواستگاری آمده اند ولی من چون فعلا درس می خوانم والدینم قبول نکردند بعد از خواستگاری اون پسره برای جذب رضایت من چندین بار به من پیامک داده ومن چون ازقبل آشنایی داشتیم جواب خودم را دادم و برایش توضیح دادم که قصد ادامه تحصیل دارم ولی او بازهم پیامک می فرستاد ومن جوابش را می دادم ولی ارتباط تلفنی نداشتیم ولی عکس او را دیدم واین کارها بدون اطلاع خانواده صورت گرفته آیا گناه است؟ آیا من چنین حقی رادشتم یا نه ؟؟؟ خواهش می کنم جواب بدهید.
مینا
۲۵ خرداد ۱۳۹۵ ساعت۲۱:۱۷
سلام
ادامه دادن به این گونه ارتباط وسوسه انگیز است در هر صورت رضایت والدین شما ؛ شرط اصلی ازدواج است بنابراین بدانید که جواب دادن متعارف به یک فرد نامحرم هیچ اشکالی ندارد لاکن اگر قصد و نیت دیگری باشد به شمت گناه می رود .
ایشان اگر واقعا به شما علاقه مند است و شما نیز نظرتان مثبت است دیگر راضی کردن شما معنی ندارد بهتر است ایشان مرحله بعدی که جلب رضایت خانواده است را شروع کند . بهتر است دیگر جواب او را ندهید و یکبار به ایشان بفهمانید که باید خودش را برای خانواده شما ثابت کند .
ارسال یک نظر جدید
 
 
نام کامل :
پست الکترونیک :
نظر:
تأیید کد امنیتی 
 
لطفا متنی را که در کادر زیر می بینید وارد نمایید